مراسم اولین سال درگذشت همسر آیت‌الله فاضل لنکرانی برگزار شد
کد خبر: 4105590
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹

مراسم اولین سال درگذشت همسر آیت‌الله فاضل لنکرانی برگزار شد

مراسم اولین سالگرد درگذشت مرحومه لاجوردی همسر مرجع فقید حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی همزمان با سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) برگزار شد.

مراسم اولین سال درگذشت همسر آیت‌الله فاضل لنکرانی(ره) برگزار شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، مراسم اولین سالگرد درگذشت مرحومه خانم لاجوردی همسر مرجع فقید حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی، شامگاه پنجشنبه 17 آذر با حضور جمعی از اساتید، فضلا و عموم عاشقان اهل بیت(ع) همزمان با سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) در دفتر ایشان در قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد در این مراسم در سخنانی به تبیین سیره حضرت صدیقه طاهره(س) پرداخت و گفت: با اینکه در زمان صدر اسلام مرسوم بود که اموات در روز تشییع و به خاک سپرده می‌شدند اما باید پرسید که چرا حضرت زهرا(س) به عنوان یگانه یادگار رسول مکرم اسلام(ص) در شب به صورت غریبانه تشییع و به خاک سپرده شدند.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با ذکر چند روایت افزود: شخصیت والای آن بانوی مکرم اسلام ناشناحته است و تنها ائمه معصومین(ع) قادر به درک عظمت آن حضرت بودند.

وی با بیان اینکه وصیت‌های سیاسی حضرت زهرا(س) تا قیامت ماندگار است، یادآوری کرد: حضرت زهرا(س) طبعا وصایای شخصی داشتند و البته مهم‌تر وصایای سیاسی آن حضرت است که تا قیامت دشمنان خدا و پیامبر را رسوا کرده است.

 

یادآور می‌شود مرحومه لاجوردی در ایام فاطمیه اول سال گذشته دعوت حق را لبیک گفت و مرحوم آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی، شانزده سال پیش در ایام فاطمیه دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام
captcha