محبوبیت مرحوم طباطبایی نتیجه اخلاص و ساده‌زیستی است
کد خبر: 4112452
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲

محبوبیت مرحوم طباطبایی نتیجه اخلاص و ساده‌زیستی است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: محبوبیت مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی به خاطر اخلاص، صفا و ساده‌زیستی بود و نتیجه این ویژگی ماندگاری یاد و نام، و جاودانه شدن خدمات وی است.

مرحوم حجت الاسلام طباطبایی استاد اخلاقبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از حوزه علمیه خراسان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، در مراسم بزرگداشت  حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیدجعفر طباطبایی استاد اخلاق که امروز 15 آذرماه، در مدرسه علمیه عالی نواب با حضور اساتید، فضلا و طلاب حوزه علمیه خراسان برگزار شد، با بیان این که محبوبیت مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی به خاطر اخلاص، صفا و ساده‌زیستی وی بود، اظهار کرد: نتیجه این ویژگی، ماندگاری یاد و نام و خاطراتش و جاودانه شدن خدمات وی است.

وی با بیان این که رسالت انبیاء، رسالات‌الله بوده و هویت اصلی روحانیت نیز مبلغ بودن و انجام رسالت است، ادامه داد: همه حوزویان در هر جایگاهی، رسالت اصلی خود را مبلغ بودن می‌دانند و خداوند متعال پیامبران را در راه تبلیغ، حتی برابر مستکبران و طاغوت‌ها گسیل داشته است.

نواب با بیان این که اگر کلام روحانی از روی شفقت و دلسوزی نباشد، اثرگذار نخواهد بود، تصریح کرد: علاوه بر اینکه سخن یک روحانی و مبلغ باید لین باشد، خودش نیز می‌بایست در عرصه اخلاق، برخوردار از شخصیت نمونه و الگو باشد که مرحوم طباطبایی اینگونه و مبلغی محبوب و ارزشمند بود.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت ابراز کرد: برخی از چهره‌های روحانی و مفاخر حوزه، برجستگی‌ها و ویژگی‌هایی دارند که برای دیگران می‌تواند به عنوان درس و الگو باشد. مرحوم طباطبایی مبلغی محبوب بود و خاطرات آن مرحوم می‌تواند مورد استفاده همه مبلغان کشور و الگوی در عرصه تبلیغ باشد.

وی با بیان این که مرحوم طباطبایی برای خدمت به زائر در ایام حج حتی با وجود خستگی لحظه‌ای دریغ نمی‌کرد، اضافه کرد: این مبلغ دین، خود را در معرض سوالات زائران و وقف خدمت به آنان در هر زمان و هر مکانی قرار داده بود.

نواب گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی اخلاص خاصی داشت و به دنبال طرح، عنوان و  نامی نبود و از سوی دیگر به دنبال گره‌گشایی از کار بندگان خدا بود، از خضوضیات وی توکل بود و به سبب همین امر، مردم اعتماد ویژه‌ای پیدا کرده بودند و محبوبیت ویژه‌ای میان مردم داشت. این محبوبیت در کلام امام صادق(ع) است که فرمودند: «اگر عالم به علمش عمل کند آنچه می‌گوید محبوبیت ایجاد می‌کند.»

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در ادامه ارتباط ویژه با طلاب علوم دینی را از دیگر ویژگی‌های ممتاز مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین طباطبایی دانست و با بیان این که وقت پایان یک جلسه، همه کنار او می‌نشستند و از فضائل وجودی‌اش بهره‌مند می‌شدند، بیان کرد: این استاد در همه عرصه‌ها راه‌گشا بود و همه را جذب سخنانش می‌کرد.

وی با بیان این که این مبلغ برجسته، تسلط ویژه‌ای به فتاوا و نظرات مراجع و معارف حج داشت، اظهار کرد: تربیت فرزندان خوبی برای جامعه اسلام از دیگر ویژگی‌های اوست که امیدواریم این سیره در جامعه امروز الگو بوده و جریان داشته باشد.

مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سید جعفر طباطبایی، از مبلغان و خطبای برجسته مشهد و امام جماعت حرم مطهر امام رضا(ع) بود که ۱۸ آبان ماه سال جاری، پس از تحمل یک دوره بیماری دعوت حق را لبیک گفت و پیکر آن مرحوم روز ۱۹ آبان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
captcha