برپایی محافل قرآنی مساجد ترکیه در واکنش به قرآن‌سوزی + عکس و فیلم
کد خبر: 4116541
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵

برپایی محافل قرآنی مساجد ترکیه در واکنش به قرآن‌سوزی + عکس و فیلم

شهروندان ترکیه در واکنش به قرآن‌سوزی در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم در مراسم نماز صبح مساجد سراسر این کشور حضور یافته و قرآن تلاوت کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از newturkpost، مراسم قرائت قرآن در مساجد ترکیه صبح امروز، سوم بهمن در واکنش به قرآن‌سوزی در استکهلم و در پی فراخوان «علی ارباش»، رئیس سازمان دیانت ترکیه در شبکه‌های اجتماعی برگزار شد.

علی ارباش خود نیز با حضور در این مراسم سوره فتح را در مسجد «حاجی بایرم ولی» آنکارا قرائت و پس از آن نماز صبح را در این مسجد اقامه کرد.

وی با بیان این‌که پیامبر(ص) برای خارج‌کردن انسان از تاریکی‌ها به سوی نور و روشنایی آمد، تأکید کرد: قرآن باید به بهترین شکل آموزش داده شده و آموزه‌های آن برای همه مردم تبیین شود.

ارباش همچنین تصریح کرد: دین اسلام، دین رحمت و صلح است و قرآن تنها کتابی برای مسلمانان نیست؛ بلکه کتابی است که برای همه مردم نازل شده است.

حضور ترکیه‌ای‌ها در مساجد و قرائت قرآن در واکنش به اقدام راسموس پالودن، چهره افراطی دانمارکی ـ سوئدی انجام شد که روز شنبه، اول بهمن اقدام به سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم در برابر سفارت ترکیه در سوئد کرد.

وی این اقدام را اعتراضی در راستای دفاع از آزادی بیان در پاسخ به تلاش‌های ترکیه در راستای محدود کردن این حق در سوئد توصیف کرد.

این اقدام با واکنش شدید مقامات ترکیه مواجه شد به شکلی که سفر وزیر دفاع سوئد به آنکارا به منظور تداوم مذاکرات پیوستن این کشور به ناتو، از سوی وزیر دفاع ترکیه لغو شد.

 
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha