بازبینی استانداردهای دوره‌های آموزشی مهارتی مؤسسه بیان المصطفی
کد خبر: 4117057
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۷
رئیس مرکز آموزشی مهارتی بیان اعلام کرد:

بازبینی استانداردهای دوره‌های آموزشی مهارتی مؤسسه بیان المصطفی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم ملکی از آغاز اصلاح و بازبینی استاندارد‌های دوره‌های قبلی آموزشی و مهارتی این مرکز خبر داد.

سیدابراهیم ملکی، رئیس مرکز آموزشی مهارتی بیان

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم ملکی، رئیس مرکز آموزشی مهارتی بیان وابسته به جامعةالمصطفی العالمیه، شامگاه سه‌شنبه، 4 بهمن‌ماه در دیدار با رئیس جامعةالمصطفی العالمیه پس از ارائه گزارشی اظهار کرد: یکی از کار‌های مهم در این مرکز، ایجاد کارگروه مرکز بیان است که اعضای اصلی آن نمایندگان معاونت‌های ستادی، مرکز توسعه و امور راهبردی، امور خانواده‌ها، دانشگاه مجازی و مجتمع بنت‌الهدی و اعضای مدعو آن نمایندگان مؤسسه کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی و اداره کل توسعه منابع انسانی هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۰ جلسه در موضوعات مختلف حوزه مهارتی برگزار شده است، از معاونت آموزش بابت صدور مجوز گروه علمی ـ مهارتی و چهار کارگروه علمی ـ مهارتی مرکز بیان تشکر کرد و افزود: با کمک کارگروه، گروه‌های علمی ـ مهارتی و همچنین کارگروه‌های علمی برای مخاطبان مختلف بسته‌های مهارتی متناسب با نیاز‌های منطقه‌ای تهیه می‌کند و در همین راستا استاندارد دوره‌های قبلی نیز اصلاح و بازبینی خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی از دیگر اقدامات مرکز بیان به ارسال فراخوان جهت جمع‌آوری اطلاعات المصطفائیان در حوزه‌های مهارتی اشاره کرد و ادامه داد: با تکمیل این بانک و معرفی اساتید مهارتی به واحدها، سامان‌دهی در زمینه آموزش‌های مهارتی اتفاق خواهد افتاد.

وی بازدید، رایزنی و تفاهم با نهاد‌های همسو و استفاده از ظرفیت‌های ایشان را از دیگر اقدامات مرکز بیان دانست و اذعان کرد: حضور در واحد آموزشی آشتیان و مجتمع آموزش عالی اصفهان و همچنین نشست با رؤسای تشکل‌های مجتمع‌های آموزش عالی فقه، علوم قرآن و حدیث، تاریخ، سیره و تمدن اسلامی و زبان، ادبیات و فرهنگ‌شناسی در همین راستا بوده است.

رئیس مرکز آموزشی مهارتی بیان ادامه داد: مرکز بیان در راستای حذف موازی‌کاری‌ها و استفاده بهینه از منابع و ظرفیت‌های موجود در تمامی ارگان‌ها و نهاد‌های حوزوی، دولتی و خصوصی همسو با المصطفی از جمله ده‌ها سازمان، نهاد و ارگان در حوزه‌های مختلف، تعاملات خود را داشته و این مسیر را ادامه خواهد داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی در ادامه ضمن تشکر از معاونت‌های ستادی، رؤسای واحد‌های آموزشی، اعضای کارگروه و اعضای گروه علمی ـ مهارتی مرکز بیان، گزارشی از نشست با رؤسای تشکل‌ها و انجمن‌های فرهنگی و مشاوران منطقه‌ای ارائه داد.

در ادامه نیز، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، آموزش‌های مهارتی را یک امر راهبردی توصیف کرد و افزود: شناسایی نیاز‌های مهارتی طلاب و استفاده از ظرفیت‌های داخلی المصطفی برای رفع این نیاز‌ها بسیار ارزشمند است، به طوری که اگر از ظرفیت موجود در المصطفی برای مهارت‌آموزی طلاب استفاده کنیم، ارتقای صد برابری در حوزه مهارتی تحقق خواهد یافت.

وی بر ضرورت هماهنگی، ظرفیت‌شناسی، تدوین سند و آیین‌نامه‌ها و فعال‌سازی طرح ۱۰ واحدی تأکید کرد و گفت: تشکیل کارگروه با حضور نمایندگان حوزه‌های مختلف از اقدامات ارزشمند این مرکز است که باید با قوت بیشتری رو به جلو حرکت کند.

انتهای پیام
captcha