ارسال 80 مقاله به همایش ملی حکمرانی اسلامی
کد خبر: 4117341
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۵
حجت‌الاسلام سیدباقری خبر داد:

ارسال 80 مقاله به همایش ملی حکمرانی اسلامی

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از دریافت 80 مقاله از سوی دبیرخانه همایش ملی حکمرانی اسلامی خبر داد.

سیدکاظم سیدباقریبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم سیدباقری، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، شامگاه پنجم بهمن ماه در همایش ملی حکمرانی اسلامی که در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در قم برگزار شد، گفت:  در چند دهه گذشته در اندیشه غربی حکمرانی خوب مورد توجه قرار گرفته و عرصه‌های گوناگون اندیشه‎‌ورزی سیاسی و اقتصادی و فرهنگی را درنوردیده است.

وی افزود: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نمی‌تواند نسبت به این تحولات بی‌تفاوت باشد، از این رو دغدغه حکمرانی اسلامی مورد توجه قرار گرفت و بیش از یکسال است که پیگیر برگزاری این همایش هستیم و تا امروز که اختتامیه تکاپوی یک‌ساله محققان و متولیان این همایش است، 30 نشست و کرسی ترویجی برگزار شده است.

حجت‌الاسلام سیدباقری با بیان اینکه بیش از 76 چکیده مقاله به دبیرخانه همایش رسید و 20 مقاله انتخاب شد، افزود: این مقالات در قالب مجموعه مقالات منتشر خواهد شد.

وی بیان کرد: این همایش در جست‌و‌جوی الگوی مطلوب در این قلمرو و تبیین مؤلفه‌های حکمرانی اسلامی و جست‌و‌جوی اندیشه‌ورزی‌های امام و رهبری در این حوزه فکری و معرفتی است، چنانچه تلاش شده تا بتوانیم نگاه نقادی نسبت به حکمرانی غربی را محقق کنیم.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و دبیر علمی همایش گفت: چون حکمرانی عرصه‌ای است که همه قلمروهای دانش را درنوردیده، ما هم آن را محدود به یک عرصه نکرده‌ایم و حکمرانی مجازی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... مورد توجه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به نگره بومی، تلاش و تکاپویی همواره لازم و ضروری است و ما چاره‌ای نداریم آن گاه که اندیشه‌های دیگران از جغرافیای فکری غرب و ... وارد ایران شده است و باید در برابر آن بیندیشیم و فکر کرده و چاره‌سازی کنیم؛ این نگرش می‌تواند به کارآمدسازی و روزآمدی نظام اسلامی که حاصل خون شهیدان است، کمک کند.

انتهای پیام
captcha