همایش ملی حکمرانی اسلامی برگزار می‌شود
کد خبر: 4116196
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸

همایش ملی حکمرانی اسلامی برگزار می‌شود

همایش ملی حکمرانی اسلامی با حضور صاحبنظران این حوزه و با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه پنجم بهمن ماه در قم برگزار می‌شود.

همایش ملی حکمرانی اسلامی برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، همایش ملی حکمرانی اسلامی با هدف بررسی ماهیت و مؤلفه‌های حکمرانی اسلامی با حضور صاحبنظران این حوزه، ۵ بهمن‌ماه در قم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدکاظم سیدباقری، دبیر علمی همایش ملی حکمرانی اسلامی با اعلام این خبر گفت: همایش ملی حکمرانی اسلامی توسط پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه و با مشارکت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی،‌ انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم و خبرگزاری رسا با حضور نخبگان و صاحبنظران این حوزه با سخنرانی آیت‌الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در قم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدباقری افزود: برگزاری میزگرد علمی همایش با حضور حجج اسلام نجف لک‌زایی، محمدجواد ارسطا و محمود حکمت‌نیا و رونمایی از فصلنامه حکمرانی اسلامی و آثار پژوهشگاه در این حوزه از دیگر برنامه‌های این همایش ملی خواهد بود. همچنین تدابیری اندیشیده شده که به حاظران در جلسه گواهی معتبر پژوهشی اعطا شود.

وی، ماهیت و مؤلفه‌های حکمرانی اسلامی، حکمرانی و نظام‌های معرفتی اسلام، حکمرانی و تجربه نظام جمهوری اسلامی و حکمرانی مجازی را از محورهای این همایش ملی برشمرد و افزود: حکمرانی و نظام اخلاقی اسلام حکمرانی و نظام حقوقی اسلام، حکمرانی و تجربه نظام جمهوری اسلامی، حکمرانی و کارآمدی در نظام جمهوری اسلامی، حکمرانی و ثبات سیاسی در جمهوری اسلامی، حکمرانی حزبی و جمهوری اسلامی، حکمرانی مردمی و جمهوری اسلامی، حکمرانی ولایی و جمهوری اسلامی، مقایسه تجربه حکمرانی در جمهوری اسلامی و دیگر کشورها نیز از سایر محورهای این همایش ملی است.

همایش ملی حکمرانی اسلامی با حضور نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه چهارشنبه، ۵ بهمن‌ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۱ در تالار استاد موسویان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نشانی قم،‌ بلوار ۱۵ خرداد، خیابان شهید میثمی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha