ضرورت دستیابی به تولید محتوای جذاب در شبکه ملی اطلاعات
کد خبر: 4119959
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸
ملامیرزایی بیان کرد:

ضرورت دستیابی به تولید محتوای جذاب در شبکه ملی اطلاعات

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی گفت: بالاترین لایه شبکه ملی اطلاعات محتوا و کاربر است و باید به تولید محتوای جذاب بینجامد که نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی گام نخست برای رسیدن به این هدف است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حامد ملامیرزایی، رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، شامگاه 16 بهمن‌ماه در آئین گشایش نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی که در مصلای تهران برگزار شد، این رویداد را تلفیقی از بازی‌های رایانه‌ای و مجموعه رسانه‌های دیجیتال دانست که با عنوان نمایشگاه فناوری‌های محتوایی فضای مجازی برندسازی شده است.

وی ادامه داد: یک دهه از تأکیدات رهبر معظم انقلاب در باب تشکیل شبکه ملی اطلاعات و نحوه معماری‌های این شبکه می‌گذرد و شاید در این دهه توفیق‌های ما مختصر و مفید منتج به تشکیل زیرساخت‌های فضای مجازی و کمی هم در لایه خدمات شده که اگر به همین بسنده کنیم، اتفاق خیلی خطرناکی برای کشور اتفاق می‌افتد، به این معنا که زیرساخت‌ها مظروف و محتوایی مناسب سبک زندگی و حوزه فرهنگ و هنر و آداب و رسوم ما نخواهد داشت.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: همزمان که این ظرف فراهم می‌‎شود، باید تأکید کنیم بالاترین لایه شبکه ملی اطلاعات که محتوا و کاربر است، به تولید محتوای جذاب بینجامد که نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی گام نخست برای رسیدن به این هدف است.

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی تصریح کرد: این رویکرد آغاز شده تا فضای مجازی را که به عنوان پیشران توسعه همه بخش‌‎ها می‌داند، توسعه دهد.

ملامیرزایی ادامه داد: مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی قرار است با کمک فعالان محتوای فضای مجازی زمینه فرهنگ در این فضا را به عنوان پیشران فراهم کند، مجموعه ذی‌نفعان را در کنار یکدیگر داشته باشیم و مجموعه‌ای از آسیب‌ها و نقاط ضعف را شناسایی کرده و با رفع موانع، زمینه‌ساز تولید محتوای بیشتر در فضای مجازی باشیم.

یادآور می‌شود، نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی با بیش از ۲۹۰ غرفه و فعال و تولیدکننده در بخش رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه‌ای از امروز، ۱۶ بهمن‌ماه در محل مصلای تهران آغاز به کار کرده و تا ۱۹ بهمن‌ماه همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ پذیرای مخاطبان و علاقه‌مندان از این رویداد بزرگ فرهنگی است.

همچنین، دراین نمایشگاه ۲۲۱ غرفه در بخش رسانه‌های دیجیتال و ۷۰ غرفه دیگر در بخش بازی‌های رایانه‌ای در مساحت ۱۰ هزار متر مربع به صورت مفید دایر شده است. این نمایشگاه که جلوه‌ای از هم‌افزایی دو نمایشگاه باسابقه رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، با هدف حمایت از توسعه کسب و کارها، شناخت الگوهای موفق، معرفی آخرین دستاوردها، شناخت ظرفیت‌ها و تعامل کسب و کارها با حاکمیت برگزار شده است.

فراهم‌سازی امکان حضور و تعامل بازیگران اصلی زیست‌بوم فرهنگ و هنر در فضای مجازی با نگاه توسعه کسب و کارها و ایجاد پیمان‌های مشارکتی و زمینه‌سازی آشنایی آن‌ها با آخرین فناوری‌های فرهنگی با محوریت تکمیل و تقویت شبکه ملی اطلاعات در لایه محتوا و خدمات رویکرد اصلی این نمایشگاه است.

همچنین، مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی چشم‌انداز «شبکه‌سازی فعالان، هم‌افزایی کسب و کارها، رشد همکاری‌های ملی و بین‌المللی، جذب سرمایه ازسوی کسب و کارها و معرفی آخرین فناوری نوظهور» را در برگزاری این دوره از نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال با عنوان جدید «نمایشگاه فناوری‌های محتوایی فضای مجازی CTEX» دنبال می‌کند.

خدمات زیرساخت محتوا، کسب و کارهای دانش بنیان و صنایع خلاق، بازی‌های ایرانی، زنان، خانواده و سبک زندگی؛ فناوری‌های محتوا و خدمات؛ حکمرانی (سازمان‌ها و نهادها)، «سایت‌های عرضه بازی، استارت‌آپ‌ها، کودک، صندوق‌ها، شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذاران، سکوهای ارائه محتوا و خدمات، تولیدکنندگان محتوا، بازی‌های جدی و استریمرها» بخش‌های مختلف این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
captcha