وحدت و اطاعت از ولی‌فقیه مهمترین شروط برای حل مشکلات است
کد خبر: 4137035
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
امام جمعه موقت مشهد:

وحدت و اطاعت از ولی‌فقیه مهمترین شروط برای حل مشکلات است

امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه وحدت و اطاعت از ولی فقیه مهمترین شروط برای حل مشکلات است، گفت: امروز وجود مشکلات اقتصادی در کشور قابل انکار نیست.

حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه امام جمعه موقت مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه امام جمعه موقت مشهد، ظهر امروز 8 اردیبهشت‌ماه، در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع)، با بیان اینکه تمام مشکلات اقتصادی و فرهنگی قابل حل هستند، اظهار کرد: نباید تصور کرد برخی مسائل اجتماعی موجود باعث از بین رفتن ریشه انقلاب می‌شود، بلکه باید با اتحاد با یکدیگر، تلاش کنیم این مسائل رفع شود.

وی با بیان اینکه وحدت و اطاعت از ولی فقیه مهمترین شروط برای حل مشکلات است، افزود: امروز وجود مشکلات اقتصادی در کشور قابل انکار نیست. بیش از ۵۱درصد جمعیت شهرهای بزرگ اجاره‌نشین اند و در سرتاسر کشور، تورم همچون یک مکنده بزرگ درآمد هرکس را می‌رباید، رزق و روزی را از سفره مردم دور می‌کند و به گسترش فقر مطلق دامن می‌زند. با این حال، اگر پنج سرفصل را که رهبر انقلاب در سخنرانی عید فطر خود به آن اشاره کردند، در دستور کار قوای سه‌گانه قرار گیرد، تمام مشکلات حل خواهد شد.

امام جمعه موقت مشهد ادامه داد: همگرایی بین مسئولان، همکاری بین سه قوه، باز کردن راه برای یکدیگر، هم‌افزایی و پرهیز از مانع‌تراشی پنج اصل ضروری برای حل تمام مشکلات است. اولین مسئله‌ای که موجب تفرقه می‌شود، تمایلات نفسانی است. برخی از انسان‌هایی که به قدرت و ثروت دست پیدا می‌کنند، عمدتاً دچار فخرفروشی، تکبر و زیاده‌خواهی می‌شوند و این عوامل، زمینه‌ساز بروز تفرقه و انحراف است.

فرزانه با بیان اینکه دومین عامل زمینه‌ساز تفرقه، وابستگان نزدیک مسئولان هستند، بیان کرد: ما این تجربه را در دوران انقلاب داشته‌ایم و چه بسیار مدیران و مسئولانی که به‌واسطه داماد یا برادر خود ناچار به رقم زدن برخی مفاسد بودند.

وی اضافه کرد: سومین مسئله‌ای که باعث ناهماهنگی بین مسئولان می‌شود، نزدیک شدن احزاب و جریانات سیاسی به افراد است. این‌ها شکارچی هستند تا مسئولی را از استقلال در تصمیم‌گیری دور کنند و از او برای دستیابی به مقاصد سوء خود بهره ببرند. اینجاست که ضروری است مدیران از کارهای حزبی و جناحی بپرهیزند و برای رسیدن به یک مقام، جز خدا به کسی توکل و جز مردم به کسی اعتماد نکنند.

‌امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه چهارمین عامل زمینه‌ساز تفرقه نفوذی‌ها هستند، گفت: نفوذی‌ها عوامل همان دولت‌هایی هستند که از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون با ما دشمنی کرده‌اند. امروز هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که آمریکایی‌ها در ایران نفوذی ندارند. حتی برخی از سفارتخانه‌های کشورهای اروپایی در ایران، ابراز انزجار از روحانیت را به شروط صدور گذرنامه و اقامت اضافه کرده‌اند.

فرزانه با بیان اینکه تقدیم ۳۰۰ هزار شهید، بخشی از هزینه‌هایی است که برای انقلاب داده شده است، اظهار کرد: اگر روزی برسد که این ریشه‌ها که بر پایه همدلی و وحدت شکل گرفته، قطع شود و مسئولان از راهنمایی رهبری رویگردان شوند، دیگر کشوری باقی نماند که بتوان در آن برای حل مشکلات تلاش کرد.

انتهای پیام
captcha