همایش اخلاق حقوقی برگزار می‌شود
کد خبر: 4137975
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹

همایش اخلاق حقوقی برگزار می‌شود

دبیر علمی همایش «اخلاق حقوقی»، گفت: این همایش در روز دوشنبه 18 اردیبهشت 1402 با حضور استادان، قضات، وکلای دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری، سردفتران اسناد رسمی و دانشجویان در قم برگزار خواهد شد.

ارسال// همایش اخلاق حقوقی برگزار می‌شودمهدی حسن‌زاده، دبیر علمی همایش «اخلاق حقوقی» در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: فرایند همایش «اخلاق حقوقی» از بهمن 1400 شروع شد و در طول مدت حدود 15 ماه اقدامات فراوانی برای برگزاری مناسب این همایش انجام شده است.

وی با بیان اینکه در طول این مدت، جلسات متعددی برای برنامه‌ریزی و هماهنگی امور همایش برگزار شد، اظهار کرد: عمده فعالیت انجام شده در این مدت دریافت و ارزیابی مقالات ارسال شده به همایش بوده است. از بین مقالات فراوانی که به همایش ارسال شد، تعداد قابل توجهی، از کیفیت لازم برخوردار بوده و با تأیید داوران، مورد پذیرش واقع شده است.

عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه قم با اشاره به زمان برگزاری همایش گفت: همایش در روز دوشنبه 18 اردیبهشت 1402 با حضور استادان، قضات، وکلای دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری، سردفتران اسناد رسمی و دانشجویان برگزار خواهد شد. برنامه‌های همایش در دو نوبت صبح و عصر خواهد بود و سخنرانی‌ها از مقالات برگزیده همایش ارائه خواهد شد.

وی اضافه کرد: اخلاق حقوقی به عنوان شاخه‌ای از اخلاق حرفه‌ای، به بررسی نکته‌های اخلاقی مخصوص به مشاغل حقوقی می‌پردازد. همایش اخلاق حقوقی نیز به منظور جلب توجهات جامعه حقوقی به اهمیت رعایت قواعد اخلاق حرفه‌ای در این مشاغل و فراهم‌کردن زمینه تحقیق و پژوهش در این موضوع، در دستور کار قرار گرفت.

دبیر علمی همایش اضافه کرد: برگزاری همایش اخلاق حقوقی، سبب شده است موضوع اخلاق حرفه‌ای در جامعه حقوقی، بیش از پیش، مورد توجه محققان و اعضای این جامعه بزرگ واقع شود و عنوان «اخلاق حقوقی» که پیش از این، در کشور ما کمتر به کار برده می‌شد و به نحوی، مهجور و کمتر شناخته شده بود، به اصطلاحی رایج و شناخته شده تبدیل شده است.

وی افزود: مخاطبان این همایش، جامعه حقوقی کشور هستند که شامل قضات، وکلاء و کارشناسان رسمی دادگستری، استادان و دانشجویان حقوق و سردفتران اسناد رسمی و مشاوران حقوقی است. جامعه حقوقی از بخش‌های مهم و اثرگذار اجتماعی است که عهده‌دار خدمات مهم حقوقی به افراد جامعه است و کیفیت خدمات ارائه شده توسط جامعه حقوقی، نقش مهم و مؤثر در اعتلای جامعه انسانی دارد. 

وی تاکید کرد: مسئله اخلاق حرفه‌ای در جامعه حقوقی نیز مانند سایر اقشار جامعه از اهمیت فوق‌العاده برخوردار است و هر میزان حاکمیت اخلاق بر رفتار این گروه‌ها بیشتر شود، کیفیت خدمات حقوقی به افراد جامعه، ارتقا می‌یابد.

حسن‌زاده بیان کرد: برگزاری همایش اخلاق حقوقی می‌تواند سبب توجه بیش از پیش به اخلاق حرفه‌ای در مشاغل اجتماعی و رواج برگزاری اینگونه همایش‌ها در سایر مشاغل نیز بشود که ارتقای رعایت اخلاق در فعالیت‌ها و خدمات شعلی را به دنبال دارد و به این ترتیب، موجب اعتلای فرهنگ خدمت صادقانه و سالم در جامعه می‌شود.

دبیر علمی همایش «اخلاق حقوقی» افزود: بسیاری از اشکالات و مشکلات در جامعه ما و در جامعه انسانی در همه جای دنیا، ناشی از بی تعهدی‌ها و ضعف اخلاق در اقشار مختلف جامعه است و تلاش برای کاهش ضعف‌های اخلاقی و ارتقای میزان پایبندی به اصول اخلاقی در مشاغل اجتماعی، سهم مؤثر و تعیین‌کننده در اعتلای فرهنگ جامعه و رفع اشکالات و مشکلات اجتماعی دارد و برگزاری همایش‌های اخلاق حرفه‌ای می‌تواند در این مسیر، تأثیر فوق‌العاده داشته باشد.

انتهای پیام
captcha