هنر شهید مطهری فرآوری اندیشه انقلاب بود
کد خبر: 4138501
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
استاندار خراسان رضوی:

هنر شهید مطهری فرآوری اندیشه انقلاب بود

استاندار خراسان رضوی گفت: شهید مطهری با اتکا به این گنج، اندیشه انقلاب اسلامی را در ابعاد مختلف فرآوری کرد و در اختیار جوشش مردمی قرار داد.

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، امروز 14 اردیبهشت ماه، در مراسم تجلیل و تکریم معلمان نمونه استان و کشور، در محل هتل آفتاب ولایت مشهد، اظهار کرد: این روزها فضای میهن اسلامی ما معطر به شهید مطهری، معلم انقلاب اسلامی است و به پاس تلاش معلمان عزیز در عرصه آموزش و پرورش، این ایام به نام معلم نامگذاری شده است و یاد شهدای گرانقدر به ویژه شهید مطهری را گرامی می‌داریم.

وی افزود: معلمان عزیز ما علی‌رغم مشکلات، گرفتاری‌ها و نواقصی که وجود دارد، بار و رسالت معلمی خود را با تأسی به شهید مطهری دنبال می‌کنند و نظام مقدس جمهوری اسلامی مفتخر به این حضورها است.

نظری گفت: وقتی از شهید مطهری به عنوان معلم انقلاب یاد می‌کنیم، بدیهی است که انقلاب و تفکر انقلابی را خاستگاه این معلم عزیز می‌دانیم، اما ضروری است، یادآوری کنیم که چرا انقلاب اسلامی به وقوع پیوست.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: مسئله و مشکل ما در آن مقطع چه بود که ضرورت یک تحول نرم‌افزاری، دیدگاهی و اندیشه‌ای در سطح بشریت و دنیا، به وجود آمد. فراموش نکنیم که طی قرن 19 و 20 جهان بشریت و دنیای آن روز به شدت و با سرعت به سمت یک دیکتاتوری بزک شده پیش می‌رفت.

وی افزود: بشریت در مسیر نهادینه کردن و شدن یک دیکتاتوری جهانی قرار داشت وقتی به آن مبدأ بازمی‌گردیم، در حوزه سیاسی شاهد بودیم دیکتاتوری سیاسی برخاسته از یک هیئت حاکمه دنیا با پوشش و بزک سازمان‌های بین‌المللی اعم از شورای امنیت و سازمان ملل به وجود آمده بود.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: در بعد امنیتی و نظامی سازمان‌های زیادی در آن مقطع تشکیل شد و آن حجم از قدرت نظامی تحت عناوین ناتو، ورشو و سایر پیمان‌ها پیدا شد، آیا غیر از دیکتاتوری نظامی چیز دیگری از این استنباط می‌شود.

دیکتاتوری دلار ناشی از تسلط دنیای سرمایه‌داری است

وی تصریح کرد: در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی هم به همین صورت است. در بخش اقتصادی امروز ما این دیکتاتوری را بیشتر احساس می‌کنیم که آن هم دیکتاتوری دلار است. این دیکتاتوری ناشی از تسلط دنیای سرمایه‌داری است و این واقعیت جامعه و حرکت کلی جهانی است که البته همه این‌ها، سازمان‌ها و تشکیلاتی دارد و ساماندهی شده است.

نظری با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمود: «بشر در یک پیچ تاریخی قرار گرفته است»، افزود: در اینجا باید حرکتی انجام داد و انقلابی در مقابل این مسیر برخاسته و ساخته شده از دنیای غرب مبتنی بر نگاه مادی است و آن حرکت نیاز به یک منبع قوی نرم‌افزاری و اندیشه عمیق دارد، چرا که هر حرکت، جوشش و نهضتی بدون عقبه و یا با عقبه سست، نمی‌توانست در مقابل این حرکت جهانی ناشی از تفکر غربی مقابله کند که این منبع همان اسلام ناب بود، آنچه که می‌توانست این نهضت را پشتیبانی فکری، معنوی و اندیشه‌ای کند، اسلام ناب بود.

شهید مطهری اندیشه انقلاب را در ابعاد مختلف فرآوری کرد

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: این رویکردگذاری تبدیل به نهضت امام(ره) و انقلاب اسلامی شد، اما این استخراج نیاز به پرورش و فرآوری داشت و این هنر شهید مطهری بود. شهید مطهری با اتکا به این گنج، اندیشه انقلاب اسلامی را در ابعاد مختلف فرآوری کرد و در اختیار جوشش مردمی قرار داد.

وی بیان کرد: آیا انقلاب بعد از تشکیل شدن، توانست در برابر حرکت انحرافی دنیا ایستادگی کند؟ این طبیعی است که نیاز به فرصت دارد، اما در موضوع دشمن باید گفت که آیا آمریکای امروز با آمریکای اول انقلاب در عرصه قدرت و سایر عرصه‌ها یکی است؟ قضاوت منصفانه این است که آمریکای امروز با آمریکای اول انقلاب قابل مقایسه نیست.

نظری تصریح کرد: مهم است که ما موفقیت‌های این کشور این جامعه و همه کسانی که در ارتباط با انقلاب هستند، در تقابل با دنیای استکبار و جلوگیری از نهاینه شدن یک دیکتاتوری در ابعاد مختلف جهانی را بدانیم و بشناسیم، اما درگیر جزئیات هستیم و این جزئیات مانع نگاه عمیق ما می‌شود که برای حرکت‌های بعدی ما خطرناک است.

وی گفت: امروز رئیس‌جمهور این نظام اسلامی در کشوری حضور دارد که شما می‌دانید در آن کشور اهداف و عمل ایادی استکبار چه بود؟ این‌ها تا دروازه‌های کاخ بشار اسد پیش آمده بودند، در چند قدمی حرم حضرت زینب(س) پیش‌روی کردند، اما این قدرت و توان نرم‌افزاری نظامی جمهوری اسلامی بود که تبدیل به یک میدان مبارزه با هدایت شخصیت‌هایی مانند شهید سلیمانی شد. آیا هیچ کشوری می‌تواند یک نفر مانند شهید مطهری و یا شهید سلیمانی بپروراند، اما ما مفتخر به این موفقیت‌ها و پیروزی‌ها هستیم. برشماری نعمت‌ها و درک موفقیت‌ها برای حل مشکلات بسیار حائز اهمیت است.

حل مشکلات اقتصادی با فرمول‌های انقلابی

نظری بیان کرد: امروز در همین شرایط عادی دو چالش در کشور داریم، یکی چالش اقتصادی است، اما چرا نمی‌توانیم حل کنیم؟ باور کنیم برای حل مشکلات اقتصادی چاره‌ای نداریم و نمی‌توانیم ارتباط خود را با فرمول‌های انقلابی قطع کنیم، ما نمی‌توانیم مبتنی بر معادلات وارداتی مشکلات را حل کنیم، بلکه باید با همان فرمول‌ها و معادلات انقلابی خود وارد عمل شویم.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در همین استان این ادعا را داریم و این ادعا، ادعای توخالی نیست که ما می‌توانیم با اتکا به ظرفیت داخلی همین استان کل مشکلات را حل کنیم، باید سازوکار آن را رقم بزنیم و نترسیم چرا که ترس عامل شکست است.

حجاب نیاز واقعی بانوان برای حرکت تعالی‌بخش است

وی گفت: آیا موضوع حجاب باید این‌طور در جامعه ما پرداخته شود؟ حجاب از نگاه دینی و اعتقادی، یک نیاز برای بانوان ما است. این حجاب محدودیتی برای مسئولیت است، همه محدودیت‌ها که بد نیست، این محدودیت برای آرامش‌بخشی و حرکت تعالی‌بخش است، چه می‌شود که این نیاز واقعی جامعه زنان ما که آرامش می‌آورد و فضا را برای حرکت تعالی‌بخش آماده می‌کند، امروز دستاویز و ابزار دشمنان این نظام مقدس و مردم انقلابی و متدین قرار گرفته است.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: نخبگان و صاحبان جایگاه در کشور ما و نقش معلمان عزیز در تبیین و هدایت برای این موضوع حائز اهمیت است ما به فضل الهی و برکت خون شهدا افق بسیار روشنی در پیش رو داریم.

انتهای پیام
captcha