زمین‌های غصب‌شده‌ ترکمن‌ها بعد از انقلاب به صاحبانش برگردانده شد
کد خبر: 4140123
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
امام جمعه اهل‌سنت آق قلا:

زمین‌های غصب‌شده‌ ترکمن‌ها بعد از انقلاب به صاحبانش برگردانده شد

امام جمعه اهل‌سنت آق قلا در استان گلستان گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به لطف نماینده ولی فقیه، زمین‌هایی که توسط رضاخان غصب شده بود، به صاحبان اصلی آن بازگردانده شد.

حاج عبدالرزاق آخوند رهبر، امام جمعه اهل‌سنت آق قلا

به گزارش خبرنگار ایکنا، حاج عبدالرزاق آخوند رهبر، امام جمعه اهل‌سنت آق قلا شامگاه چهارشنبه، 20 اردیبهشت در دیدار میهمانان کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی اظهار کرد: نخستین اقدامات رهبران انقلاب اسلامی معرفی چهره جنایتکار آمریکا و رژیم صیهونیستی به مردم بوده است. بیشترین ستم‌ها به مردم منطقه در زمان رضاخان صورت گرفت و با غصب زمین‌های ترکمن‌ها، آنان را در شرایط بسیار دشواری قرار داد که با ظهور انقلاب اسلامی به صاحبانش بازگردانده شد.

وی افزود:به برکت انقلاب اسلامی، مردم به حقوق خود دست یافتند و جلوی بسیاری از بی‌عدالتی‌ها به ویژه در منطقه ترکمن صحرا گرفته شد.

حاج آخوند رهبر با تأکید بر علاقه مردم ترکمن‌صحرا به اهل‌بیت(ع) تصریح کرد: برخی جریان‌ها تلاش می‌کنند به اختلافات میان مذاهب اسلامی دامن زنند، اما مردم این منطقه علاقه زیادی به وحدت و تقریب اسلامی داشته و هر ساله مراسم ویژه هفته وحدت در منطقه به شکل باشکوهی با حضور شخصیت‌های برجسته علمی و دینی جهان اسلام برگزار می‌شود.

امام جمعه آق قلا با اشاره به دانش‌آموختگی شمار زیادی از علمای اهل‌سنت در نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه گلستان، اظهار کرد: جامعةالمصطفی یکی دیگر از برکات جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آید که دانش‌آموختگان آن هم اکنون در سراسر جهان به فعالیت‌های فرهنگی و علمی اشتغال دارند.

وی با اشاره به علاقه بسیاری از شخصیت‌های جهان اسلام به امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب، ابراز کرد: در ایران هیچ اختلافی میان اهل‌سنت و پیروان مکتب اهل‎بیت(ع) وجود ندارد و وحدت و برادری کامل میان علما و پیروان مذاهب حکفرماست.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکمال حسینی، نماینده المصطفی در گلستان با معرفی مهمانان حاضر در جلسه، اظهار کرد: حاج آخوند رهبر و دیگر علمای اهل‌ سنت منطقه، وحدت عمیقی با علمای مکتب اهل‌بیت(ع) داشته و همواره همراه و حامی انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب به شمار می‌آید.

وی با اشاره به نقش امام جمعه آق قلا در تأسیس نمایندگی جامعةالمصطفی در استان گلستان، ابراز کرد: این عالم برجسته نقش پررنگی در جذب طلاب اهل‌ سنت در نمایندگی گلستان داشته و رابطه نزدیکی با جامعةالمصطفی العالمیه دارد.

انتهای پیام
captcha