منوچهر صدوقی سها از فلسفه «فلسفه اسلامی» می‌گوید
کد خبر: 4143362
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳

منوچهر صدوقی سها از فلسفه «فلسفه اسلامی» می‌گوید

منوچهر صدوقی سها در نخستین برنامه شرق اندیشه در رادیو فرهنگ پیرامون فلسفه فلسفه اسلامی به گفت‌وگو می‌نشیند.

به گزارش ایکنا، «شرق اندیشه» برنامه‌ای گفت‌وگومحور است که در گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ تولید شده و نخستین قسمت آن، پنجشنبه 4 خرداد روی آنتن می‌رود.

موضوع این برنامه «فلسفه فلسفه اسلامی» است و در آن، مهم‌ترین ادعاهایی که علیه فلسفه اسلامی مطرح شده پاسخ داده خواهد شد.

از حدود دویست و پنجاه سال قبل تاکنون سه ادعای اصلی علیه فلسفه اسلامی مطرح شده است: نخست آنکه  فلسفه اسلامی ترجمه‌ای تحریف شده از فلسفه یونان است، دوم؛ فلسفه اسلامی مبتنی بر نقل و صرفا عبارت از علم کلام است و سوم؛ آنچه فلسفه اسلامی نامیده شده، با مرگ ابن رشد به کار خود پایان داده است. این سه مورد، همان ادعاهایی است که مستدلا و به تفصیل در این برنامه به پاسخ می‌رسد.

در شرق اندیشه، منوچهر صدوقی‌سها، استاد فلسفه اسلامی حضور دارد و به طرح و نقد ادعاهایی که مطرح شد می‌پردازد. صدوقی‌سها در این زمینه صاحب چندین جلد کتاب است که برخی از آن‌ها در نوبت چاپ قرار دارند. مباحثی که در این برنامه مطرح می‌شود نیز برگرفته از آثار فلسفی ایشان است. مرتضی اوحدی، دانش‌آموخته دکتری علوم قرآن و حدیث به عنوان کارشناس مجری در این برنامه حضور دارد.

برنامه شرق اندیشه، کاری از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ بوده و تهیه‌کنندگی آن را مریم یوسفی‌پور  بر عهده دارد. این برنامه شب‌های پنجشنبه هر هفته از ساعت 23:30 از رادیو فرهنگ و روی موج fm ردیف ۱۰۶ مگاهرتز تقدیم علاقه‌مندان خواهد شد.

نخستین قسمت از این برنامه هم پنجشنبه چهارم خرداد، روی آنتن شبکه فرهنگ  شنیدنی خواهد بود.

انتهای پیام
captcha