تفکر غرب موفق به نجات خانواده نخواهد شد
کد خبر: 4143503
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان:

تفکر غرب موفق به نجات خانواده نخواهد شد

معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: تفکر غرب موفق به نجات خانواده نخواهد شد، اگر جایی قرار باشد خانواده را نجات دهد و اگر کانون فرهنگی تمدنی قرار باشد خانواده را نجات دهد و به تاریخ بشریت برگرداند، نگرش اسلامی است.

وحید یامین‌پور معاون جوانان وزارت ورزش و جوانانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، وحید یامین‌پور معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان، امروز، ۴ خرداد ماه، در مراسم اختتامیه دوره تربیت راهنمای خانواده «حدیث زندگی» که در مجتمع شریعتی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: تفکر غرب موفق به نجات خانواده نخواهد شد، بسیاری از سیاست‌های جمعیتی در جهان شکست خورده. اگر جایی قرار باشد خانواده را نجات دهد و اگر کانون فرهنگی تمدنی قرار باشد خانواده را نجات دهد و به تاریخ بشریت برگرداند، نگرش اسلامی است.

وی بیان کرد: آسیبی که کشورهای در مسیر توسعه از توسعه می‌بینند شدیدتر از آسیبی است که غرب می‌بیند، این یک هشدار جدی است، بنابراین اگر این مسیری که غرب رفت را ما خواب‌آلوده طی کنیم، آسیبی که به خانواده ما خواهد رسید بیش از آسیب به خانواده در غرب است. 

یامین‌پور با بیان اینکه مساله تدبیر منزل که یکی از کهن‌ترین مفاهیم علم‌الاجتماع اسلامی است، عنوان کرد: تدبیر منزل در علم‌الاجتماع اسلامی ناظر به روابط افراد در منزل از جمله رابطه زوج، رابطه فرزندان، رابطه والدین با فرزندان و برعکس است. این نگاه است که خانواده را نجات می‌دهد. در روابط منزل، در واقع اساس روابط میان‌فردی، حب و الفت است.

معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: اگر صرفا حقوق و تکالیف ملاک روابط خانوادگی باشد، نتیجه فروپاشی است. این را در تدبیر منزل و خانواده می‌توانیم بفهمیم چرا در جامعه و سیاست مدن متوجه نمی‌شویم؟ آنچه خانواده را در تاریخ ۳۰۰ ساله اخیر منهدم کرده این است که حقوق و تکالیف در روابط بین فردی اصالت پیدا کرده است. رشته ولایت بین مومنان مبتنی بر اصالت حب و الفت است.

وی ادامه داد: آنچه باید به خانواده و‌ جوانان بیاموزیم نسبتی است که با فرد دیگری در بنیادی به نام خانواده پیدا می‌کنند. وقتی کسی وارد زندگی شد باید تعامل ما در نسبت روابط میان فردی، تعریف دیگری پیدا کند. در هیچ کجای اجتماع اسلامی این موضوع پیدا نمی‌شود که روابط میان فردی در خانواده به لحظات عاشقانه و شهوانی فروکاسته شده باشد. وقتی روابط میان‌فردی بر تمتع و بیشینه کردن لذت مبتنی شد خانواده معنای خود را از دست می‌دهد و دیگر نیازی به تشکیل خانواده احساس نخواهد شد.

یامین‌پور با بیان اینکه تنوع‌طلبی جنسی، بیشینه کردن سود شخصی و فراغت با تعهد خانوادگی همخوان نیست، افزود: دلیل اینکه موج طلاق در چند سال و چند ماه اول شروع زندگی زیاد بوده این است که با آن تلقی از روابط میان‌فردی وارد ازدواج می‌شوند و بعد متوجه می‌شوند راه درستی برای بیشینه کردن سود و تمتع انتخاب نکردند.

انتهای پیام
captcha