دانشگاهیان کشور قله‌های علمی را فتح کرده‌اند
کد خبر: 4144695
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
حجت‌الاسلام رستمی:

دانشگاهیان کشور قله‌های علمی را فتح کرده‌اند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت:‌ دانشگاه‌های ما با اقتدار اعلام می‌کنند که امر علمی دست‌نیافتنی نیست. ممکن است محدودیت‌هایی وجود داشته باشد، اما قله‌های علمی از سوی دانشگاهیان فتح شده است و افق‌های بزرگتر‌ی پیش رو است.

حجت‌الاسلام رستمی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها امروز، سه‌شنبه ۹ خردادماه در مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های امام راحل طی سخنانی گفت: خدای متعال در قرآن کریم فرموده است: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ۚ ذَٰلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ ۚ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ؛ ای گروهی که ایمان آورده‌اید، هر که از شما از دین خود مُرتَد شود به زودی خدا قومی را که بسیار دوست دارد و آنها نیز خدا را دوست دارند و نسبت به مؤمنان سرافکنده و فروتن و به کافران سرافراز و مقتدرند (به نصرت اسلام) برانگیزد که در راه خدا جهاد کنند و (در راه دین) از نکوهش و ملامت احدی باک ندارند. این است فضل خدا، به هر که خواهد عطا کند و خدا را رحمت وسیع بی‌منتهاست و (به احوال همه) دانا است» (مائده/54) درود خداوند متعال بر روح ملکوتی و پربرکت حضرت امام راحل که به این ملت و سرزمین هدیه‌ای را عنایت کرد یا واسطه هدیه الهی شد که قرن‌ها این ملت از آن محروم ‌بود. در سی و چهارمین سالروز رحلت ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی هستیم. چهل و پنج سال پیش که انقلاب به پیروزی رسید ملت ما در صحنه‌ای بود که از یک سمت دشمنی و کینه‌ورزی آمریکایی را و از سمت دیگر خباثت و جنایت امپراتوری شرق و شوروی در حمایت از صدام را داشت. این انقلاب دینی با این عظمت، در کنار دو ابرقدرت سر برآورد.

پیش‌بینی حضرت امام(ره) از افول شرق و غرب

وی ادامه داد: حضرت امام(ره) یک سال قبل از رحلت در نامه‌ای که به رئیس وقت شوروی نوشت فرمود: «صدای خرد شدن استخوان‌های کمونیسم به ‌گوش‌ می‌رسد» و در همان نامه فرمود: غربی‌ها هم همین مسیر شما را در فروپاشی طی خواهند کرد. دو سال بعد از این نامه امپراتوری شوروی فروپاشید و یک امپراتوری تجزیه شده به نزدیک به بیست کشور از آن باقی ماند. زمانی‌که امام خمینی(ره) فرمود دیر یا زود غرب نیز در همین مسیر خواهد بود خیلی‌ها این جمله ایشان را باور نمی‌کردند اما آنچه امروز از غرب مشاهده می‌کنیم با زمان امام متفاوت است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تأکید کرد: غربی که معتقد بود جهان باید یک ناظم‌ و ‌کدخدا داشته باشد امروز دچار انواع مشکلات سیاسی، اقتصادی، امنیتی و اجتماعی شده و با بسیاری از جاهای دنیا درگیر است و نزدیک‌ترین دوستان آمریکا در حال ترک وی هستند، لذا دیگر افول آمریکا و غرب، امری دور از دسترس و ‌دور از ذهن نیست.

نشان دادن مسیر حرکت از سوی امام خمینی(ره)

حجت‌الاسلام رستمی یادآور شد: حضرت امام خمینی(ره) راه عزت و نفی ارباب‌ها و پذیرش خدای یکتا و راه عزت و همت بلند را به ملت بزرگ ایران نشان داد. امروز دانشگاه‌های ما با اقتدار اعلام می‌کنند که امر علمی دست نیافتنی نداریم. ممکن است محدودیت‌هایی در قالب‌های مختلف وجود داشته باشد، اما قله‌های علمی توسط دانشگاهیان ما فتح شده است. ‌رشد علمی و پیشرفت‌های بزرگ حاصل شده و افق‌های بزرگتر‌ی پیش روی این مردم است، لذا امام، راه نفی ارباب سلطه‌گر عالم‌ و ‌پذیرش ربوبیت الهی را به ما نشان داد و این راه هنوز راه اصلی است. 

وی ادامه داد: حضرت امام(ره) فرمودند مسئولان ما بدانند این انقلاب محدود به ایران نیست و انقلاب اسلامی ملت‌های مسلمان به پرچمداری حضرت بقیةالله(عج) باید منجر به شکل‌گیری حکومت الهی در همه عالم شود. ایشان در سال پایانی عمر مبارک خود فرمودند منتظر روزی هستیم که صدای مرگ آمریکا از ناقوس کلیساها شنیده شود. امام فرمودند برخی از امور مادی نباید مانع حرکت شود. اگر خرمشهر آزاد شد و فاو توسط رزمندگان اسلام فتح شد ایشان فرمود که اینها کار خدا بود. بنابراین حضرت امام(ره) افق‌های بلند کرامت را به ملت نشان داد و به این مسیر دعوت کرد. امروز هم، راه همین است و سختی‌ها و ناملایمات طبیعت حرکت به سمت قله‌ها است. 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در پایان سخنان خود گفت: کسی که در مسیر رفتن است، حتما رنج و سختی خواهد دید لذا از خداوند می‌خواهیم برترین درودها و صلوات و‌ سلام ‌بندگان خالص خود را که نصیب اولیای الهی کرده به این بنده خالص خودش حضرت امام خمینی(ره) عنایت کند که این مسیر روشن را پیش روی ملت ایران و سایر ملت‌های مسلمان قرار داد. ان‌شاءالله خدای متعال، ملت ما را در همراهی با خلف صالح حضرت امام(ره) ثابت قدم بدارد.

انتهای پیام
captcha