همایش بزرگداشت شهید شاخص بسیج مداحان کشور برگزار شد
کد خبر: 4154502
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
در قم

همایش بزرگداشت شهید شاخص بسیج مداحان کشور برگزار شد

همایش بزرگداشت «حسین مالکی‌نژاد» شهید شاخص بسیج مداحان کشور با حضور شماری از پیرغلامان، مداحان، شاعران آئینی و مسئولان هیئت‌های مذهبی در مؤسسه فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد.

همایش بزرگداشت شهید شاخص بسیج مداحان کشوربه گزارش ایکنا از قم، همایش بزرگداشت «حسین مالکی‌نژاد» شهید شاخص بسیج مداحان کشور با حضور شماری از پیرغلامان، مداحان، شاعران آئینی و مسئولان هیئت‌های مذهبی شامگاه 20 تیرماه در مؤسسه فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد.

سیدرضا جدا، مسئول بسیج مداحان سپاه استان قم در ابتدای این مراسم اظهار کرد: استان قم علاوه بر شهید حسین مالکی‌نژاد به‌عنوان شهید شاخص مداحان کشور، ۱۵ مداح شهید دیگر تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی با اشاره به انتخاب «حسین مالکی‌نژاد» به‌عنوان شهید شاخص سال جاری بسیج مداحان کشور اضافه کرد: یکی از برجستگی‌های این شهید گرانقدر وصیت‌نامه سراسر عارفانه وی است که علمای زیادی نسبت به آن توجه داشتند.

مسئول بسیج مداحان سپاه استان قم با بیان اینکه سپاه امام علی بن ابیطالب(ع)، بنیاد شهید و امور ایثارگران، کانون مداحان و شاعران، بنیاد دعبل خزایی، سازمان بسیج مداحان کشور، شهرداری قم و مؤسسه فقهی ائمه اطهار(ع) در برگزاری این همایش اهتمام بالایی داشتند، گفت: طی یک سال گذشته همدلی و هم‌افزایی بسیار خوبی در بین متولیان هیئت‌ها و محافل مذهبی در استان قم وجود داشته و شاهد موازی‌کاری نبوده‌ایم.

سید رضا جدا، مسئول بسیج مداحان سپاه استان قم

پیام شهدا با زبان هنر به نسل جوان منتقل شود

محمدرضا موحد، فرمانده سپاه قم در ادامه اظهار کرد: لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) در دوران دفاع مقدس از جمله یگان‌های مهم رزمی بوده که در ۱۷ نبرد مستقیم با ۱۵۶ گردان از جنوب غرب تا شمال شرق حضور مقتدرانه‌ای داشته است. این لشکر علی پس از پایان جنگ نیز در عرصه‌های مختلف از جمله جنگ سوریه و در آزادسازی دو شهر نبل و الزهرا نقش مؤثری داشته است.

فرمانده سپاه قم گفت: افتخار می‌کنیم که شهید شاخص مداحان کشور از قم انتخاب شد و شهید مالکی‌نژاد در سن ۱۳ سالگی به جبهه رفت و از کودکی قرآن را آموخت و مکبر مسجد بود و مداحی را از همان دوران نوجوانی دنبال کرد.

موحد با بیان اینکه شهید حسین مالکی‌نژاد در سال ۶۲ به جبهه‌ها اعزام می‌شود و در سن ۱۷ سالگی به مقام شهادت می‌رسد، افزود: شهدا نیازی به برگزاری این‌گونه مراسم‌ ندارند و ما هستیم که نیاز داریم تا پیام شهدا را دریافت کنیم که همانا ادامه مسیر جهاد و شهادت است.

فرمانده سپاه قم بیان کرد: اسلام، انقلاب و نظام اسلامی نیازمند جهاد و ایستادگی ملت است تا در نهایت این انقلاب به دست صاحب اصلی آن حضرت بقیة‌الله اعظم(عج) برسد و در طی این سال‌ها علی‌رغم همه تلاش‌های دشمن برای نابودی نظام، انقلاب اسلامی در منطقه و جهان همانند نور می‌درخشد.

محمد رضا موحد، فرمانده سپاه قم

وی بیان کرد: کسانی که در سال گذشته امیدوار بودند که اتفاقی در کشور رخ دهد مأیوس شدند و امیدواریم مشکلات پیش‌روی کشور نیز در عرصه‌های اقتصادی و معیشتی حل شود.

موحد گفت: در سال گذشته رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای کنگره ملی شهدای استان قم تأکید کردند که باید یاد شهدا زنده بماند و همچنین پیام شهدا با زبان هنر به جامعه و به‌خصوص نسل جدید منتقل شود، گاهی یک بیت شعر از یک ساعت بحث مستدل یک سخنران ماهر اثربخش‎تر است.

فرمانده سپاه قم با بیان اینکه مداحان ظرفیت بسیار بزرگی دارند و باید برای بیان حقیقت تلاش کنند، افزود: مداحان در دوران دفاع مقدس هنرنمایی می‌کردند و رزمندگان با نوای آنان رهسپار جبهه‌ها می‌شدند.

وی تصریح کرد: امروز در عرصه نظامی به جایی رسیده‌ایم که هیچ قدرتی نمی‌تواند نگاه چپ به کشور کند و در سال‌های اخیر اقدامات تهاجمی علیه آمریکایی‌ها نشان از اقتدار نظامی کشور است. امروز دشمنان در جنگ شناختی و ترکیبی اذهان و افکار جوانان را مورد هدف قرار داده و باید خرمشهرهایی که یک نمونه‌ای از آن همین امر است را آزاد کنیم.

مراسم‌ محرم و صفر با هدف آماده‌سازی جامعه برای ظهور باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب، رئیس قرارگاه عمار اظهار کرد: آمریکا تجهیزات خوبی دارد، اما اینکه هواپیما‌های آمریکایی در برابر ایران زمین‌گیر می‌شوند، علت آن هویت دینی خلبانان ماست که وقتی سوار بر هواپیما می‌شوند از خداوند و ائمه اطهار(ع) استمداد می‌طلبند.

وی با بیان اینکه امروز باید آخرین فریاد امام حسین(ع) در روز عاشورا را به گوش همگان برسانیم، افزود: حضرت سیدالشهدا(ع) برای شخص خود طلب یاری نکرد، بلکه برای امامت یاری خواست و امام به‌عنوان یک شخص، خودش ایثارگر است، اما برای ماندگاری مقام امت، باید دیگران به میدان بیایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب، رئیس قرارگاه عمار

رئیس قرارگاه عمار گفت: باید امکانات را برای ظهور امام زمان(عج) فراهم کنیم؛ ما زمینه‌سازان ظهور هستیم که این امر به‌واسطه عاشقان آن حضرت ممکن خواهد بود و برگزاری مراسم‌ عزاداری در ایام محرم و صفر باید با هدف آماده‌سازی جامعه برای ظهور باشد.

طائب یادآور شد: هرگاه یاور برای امام زمان(عج) فراهم شود، امام ظهور خواهد کرد و فریاد‌ «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین(ع) در روز عاشورا در همین راستا بود.

انتهای پیام
captcha