فعالیت‌های تبیینی عفاف و حجاب در شهرستان‌های خراسان‌رضوی برگزار شد
کد خبر: 4156947
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸

فعالیت‌های تبیینی عفاف و حجاب در شهرستان‌های خراسان‌رضوی برگزار شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چناران گفت: فعالیت‌های تبیینی، ترویجی و متنوعی در شهرستان‌های استان در راستای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و زیست عفیفانه برگزار شد.

عفاف و حجاببه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در شهرستان‌های خراسان رضوی، فعالیت‌های تبیینی، ترویجی و متنوعی در شهرستان‌های استان در راستای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و زیست عفیفانه برگزار شد که در این گزارش گوشه‌ای از آن‌ها را مرور می‌کنیم.

دومین جلسه گروه کاری زیست عفیفانه در سال‌جاری با حضور اعضا در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چناران برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چناران گفت: نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب به‌‌عنوان یکی از اصول ضروری در تقویت باورهای دینی نیازمند برنامه‌ریزی مناسب در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است و به همین دلیل فعالیت‌های تبیینی، ترویجی و متنوعی در شهرستان‌های استان در راستای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و زیست عفیفانه برگزار شد.

وی خانواده را مهم‌ترین رکن ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دانست و افزود: باور عفت، حیا و حجاب اسلامی باید از درون خانواده و از سوی اعضای آن به نسل آینده آموزش داده شود.

همچنین راهپیمایی روز ملی عفاف و حجاب با حضور بانوان فاطمی، کودکان و نوجوانان دهه نودی و هشتادی، امام جمعه، فرماندار، فرماندهی سپاه و جمعی از مسئولان در این شهرستان برگزار شد و در پایان نیز راهپیمایی‌کنندگان از نمایشگاه عفاف و حجاب در جوار شهدای گمنام بوستان ملت بازدید کردند.

در حاشیه این نمایشگاه کودکان با نقاشی‌های زیبای خود با فرهنگ حجاب و عفاف آشنا شدند و گروه‌ سرود عاشقان حریم ولایت به اجرای سرود پرداختند.

اجتماع بزرگ خانوادگی نیشابوریان در حمایت و صیانت از حریم خانواده، عفاف و حجاب در چهارراه بعثت با حضور پرشور مردم ولایت مدار و شهید پرور نیشابور برگزار شد. در این همایش باشکوه برنامه‌های متنوع قرائت قرآن، سخنرانی، سرود، تواشیح خوانی، دکلمه، دل نوشته همراه با اهدای هدایای ارزنده برگزار و با آرمان‌های امام(ره)، شهدا و وصیت آنان در ارتباط با حفظ حجاب تجدید میثاق شد.

همایش «بال پرواز» با حضور سرپرست فرمانداری گلبهار و حجت‌الاسلام غلامی، امام جمعه در محل پارک ایرانی ـ اسلامی این شهر برگزار شد. در این همایش برنامه‌های فرهنگی مختلف از جمله مسابقه‌های مختلف فرهنگی همراه با اهدای جوایز، ویزیت رایگان مشاور سلامت زنان، غرفه مشاور مسائل اعتقادی و مشاور مسائل اجتماعی برقرار بود.

بازارچه اقتصاد مقاومتی نیز یکی دیگر از بخش‌های این همایش بود که در تولید محصولات این بازارچه نیز زنان نقش پررنگی داشتند. همچنین برگزاری اجتماع حامیان مدافع حریم خانواده و عفاف و حجاب در شهر گلبهار از مقابل مسجد امام خمینی(ره) به سمت میدان غدیر برگزار شد.

همایش پیاده‌روی خانوادگی از محل مدرسه علمیه علویه رشتخوار به سمت پارک مادر رشتخوار در حمایت از خانواده و عفاف و حجاب برگزار شد و در پایان این همایش که با حضور پرشور بیش از 2000 نفری مردم و مسئولین همراه بود، هدایای نفیسی بین شرکت کنندگان قرعه کشی و اهدا گردید. 

با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان، همایش پیاده‌روی خانوادگی از محل پارک شهید کبیری به سمت گلزارشهدای گمنام فریمان برگزار شد. دراین همایش که با حضور پرشور بیش از 3000 نفر از مردم و مسؤلان همراه بود، با سخنرانی رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان، پیرامون عفاف و حجاب در محل گلزار شهدای گمنام به پایان رسید.

همچنین در محل گلزار شهدای شهرستان، نمایشگاه کتاب با موضوع عفاف و حجاب برگزار شد. اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز فیلم «دسته دختران» را اکران کرد که مورد استقبال مردم و مسئولان قرار گرفت. 

کارگاه آموزشی عفاف و حجاب به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیته امداد شهرستان خوشاب برگزار شد. در این کارگاه که در مسجد جامع روستای بلقان آباد و فاطمیه شهر نوده انقلاب برگزار شد، به شبهات پیرامون حجاب پاسخ داده شد.

برگزاری حلقه صالحین با موضوع عفاف و حجاب فاطمی، برگزاری کارگاه فرزندآوری و افزایش جمعیت و کارگاه‌های همسرداری و تربیت فرزند در جغتای برگزار شد.

نزدیک به صد سال پیش در ۲۱ تیرماه، بانوان عفیف و مردان غیور کشور عزیزمان، به رهبری علامه محمدتقی بهلول گنابادی، حماسه‌ای ساختند از جنس اسلام ناب محمدی (ص) که سال‌ها از آن روز می‌گذرد و هر سال دختران و بانوان باحیای سرزمین‌مان، آن روز را نماد قدرت خود می‌دانند و به همه معرفی می‌کنند.

راهپیمایی علیه بدحجابی با حضور گسترده بانوان محجبه و اقشار مختلف مردم از محل میدان آزادگان شهرستان آغاز و در باغ ملی همزمان با اذان مغرب و عشاء و اقامه نماز جماعت به پایان رسید.

بعد از نماز جماعت همایش عفاف و حجاب با سخنرانی حجت‌الاسلام علی اکبری در خصوص ارزش زن و نقش حجاب در هویت و قداست زن شروع،  سپس مادر شهید امنیت دانیال رضازاده در باب حجاب و عفت زنان کشورمان و رعایت آن توسط بانوان بیاناتی ایراد کرد و دل نوشته‌ای در وصف فرزند شهیدش قرائت نمود و از خداوند خواست که صبر به خانواده و خانواده‌های شهدا عنایت فرماید.

در ادامه نیز علی توکلی از شاعران متعهد انجمن ادبی محمد پروین گنابادی در مدح حجاب و عفاف شعری قرائت کرد و در پایان همخوانی با موضوع عفاف و حجاب توسط مداحان شهرستان انجام گرفت.

راهپیمایی و اجتماع بزرگ مدافعان حریم خانواده به‌مناسبت روز ملی عفاف و حجاب از ابتدای خیابان شهرداری تا بوستان شهدای گمنام در شهرستان تربت جام همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی، قرائت قرآن و بیانات حجت‌الاسلام غلامی و اهدای هدایای ارزنده برگزار شد.

در راستای فعالیت‌های عفاف و حجاب نیز سه فیلم «دسته دختران»، «لوپتو» و «آهنگ دونفره» در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد خلیل‌آباد اکران عمومی شد.

انتهای پیام
captcha