مساجد باید هسته مقاومت فرهنگی باشد
کد خبر: 4164186
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
امام جمعه کوهسرخ:

مساجد باید هسته مقاومت فرهنگی باشد

امام جمعه کوهسرخ گفت: مسجد باید هسته مقاومت فرهنگی باشد و از این مکان نیروی فرهنگی دشمن ستیز بلند شود.

حجت‌الاسلام محمود رضایی، امام جمعه کوهسرخحجت‌الاسلام محمود رضایی، امام جمعه کوهسرخ، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با گرامیداشت روز جهانی مسجد، اظهار کرد: باید مساجد را که سنگر هستند آباد کرد، این سنگرها نیاز به تقویت دارند.

وی به شاخصه‌های مسجد تراز در انقلاب حضرت مهدی(عج) اشاره کرد و افزود: مسجد باید هسته مقاومت فرهنگی باشد و از این مکان نیروی فرهنگی دشمن‌ستیز بلند شود.

امام جمعه کوهسرخ با تأکید بر اینکه پایگاه بسیج و حرکت فرهنگی باید مسجد باشد، بیان کرد: اگر مسجد غبار گرفت و با گذشته تفاوتی نکرد و برای محل و منطقه تأثیری نداشت به معنای واقعی خراب است. چون عمران مسجد با حضور مؤمنان و آبادی و ظرفیت دین‌مدارانی است که از ابتدا پایگاه‌های دین بوده است.

وی افزود: مساجد از ابتدا محل مشورت، رفع مشکلات، بسیج نیرو و... بوده است، آبادی و عمران مساجد به حضور مؤمنان بستگی دارد.

رضایی مدیر مسجد را امامت جماعت همان مسجد دانست و افزود: مساجد کانون‌های بسیار اثرگذاری هستند و دشمنان هم بر روی همین هسته مقاومت تمرکز کرده‌اند.

امام جمعه کوهسرخ در ادامه به حادثه تروریستی شاه‌چراغ اشاره کرد و گفت: دشمن قسم خورده اسلام در این سناریو به دنبال ایجاد اصطکاک بین ایران و مهاجران افغان بود.

امام جمعه کوهسرخ دشمنان با بیان اینکه تکرار این جنایت‌ها نشان می‌دهد که سناریوی خود را بر روی مسائل مذهبی و اختلاف بین شیعه و سنی متمرکز کرده است، افزود: حمله به شاه‌چراغ بهره‌گیری از ظرفیت یک جامعه موزاییکی است. جامعه موزاییکی یعنی اینکه هر فرد در هر نقطه‌ای ایستاده کاری بکند، در شیراز جامعه‌ای مشتمل بر اقلیت‌های مختلف داریم.

امام جمعه کوهسرخ با اشاره به اینکه دشمنان با این اقدامات تلاش دارند به امنیت ایران خدشه وارد کنند و وضعیت امنیت را زیرسؤال ببرند، گفت: باید بیش از گذشته مراقب بود.

وی با بیان اینکه آزادسازی بخشی از پول‌های بلوکه شده ایران نشان داد که مذاکره با پشتوانه تهدید امکان‌پذیر نیست و مجبور شدند در برابر قدرت منطقه کوتاه بیایند، تصریح کرد: قدرت اطلاعاتی ایران و دستگیری برخی از اخلالگران و دو تابعیتی‌ها موجب شد دشمن معامله کند و این قدرت منطقه‌ای ایران را نشان داد.

رضایی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا در این سال‌ها هیچ دستاوردی در منطقه نداشته است، گفت: آمریکا از درون رو به زوال است.

انتهای پیام
captcha