اجرای نیت ۱۰۰ موقوفه خراسان‌رضوی مرتبط با نیت اربعین
کد خبر: 4167729
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳

اجرای نیت ۱۰۰ موقوفه خراسان‌رضوی مرتبط با نیت اربعین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: با برپایی موکب امام رضا(ع) در شهر کربلا از محل اجرای نیت ۱۰۰ موقوفه مرتبط با اربعین به بیش از ۴۴ هزار زائر امام حسین(ع) خدمت‌رسانی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضویحجت‌الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان، اظهار کرد: برای چندمین سال است که موکب امام رضا(ع) در ایام اربعین در کربلا برپا می‌شود. امسال هم مانند سال‌های گذشته این موکب به مدت 10روز از 5 تا 14 شهریورماه در شهر کربلا برپا شد و خدماتی شامل اطعام، اسکان، پخت و توزیع نان گرم، توزیع یخ، خدمات پزشکی و دارویی به زائران اربعین ارائه شد.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی و مذهبی موکب امام رضا(ع)، افزود: در کنار این خدمات، مراسم اقامه نماز جماعت، قرائت دعا، سخنرانی، عزاداری، پاسخگویی به مسائل شرعی به همراه برپایی حلقه‌های معرفت در محل موکب امام رضا(ع) ویژه زائران اجرا شد و 4461 نفر از خدمات پاسخگویی به مسائل شرعی و مشاوره بهره‌مند شدند.

احمدزاده با اشاره به توزیع بیش از 22 هزار اطعام در سه وعده غذایی در بین زائران، تصریح کرد: در این بازه زمانی پذیرایی از 44 هزار و 26 نفر و اسکان 8 هزار و 165 نفر انجام شد و 826 نفر نیز از خدمات دارو و درمانی این موکب بهره‌مند شدند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی اظهار کرد: با استقرار نانوایی سیار موکب امام رضا(ع) در کربلا، 56 هزار و 530 قرص نان صلواتی پخت و بین زائران و سایر موکب‌ها توزیع شد. امسال در ابتکاری جدید با اعزام کارخانه یخ و استقرار آن در جوار حرم امام علی(ع)، 1500 قالب یخ بین مواکب خدمت‌رسان به زائران توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در پایان گفت: هزینه‌های این موکب از  محل عوائد بیش از 100 موقوفه مرتبط با اربعین و جمع‌آوری نذورات و کمک‌های خیرین تأمین شده است.

انتهای پیام
captcha