عواید وقف را برای گسترش فرهنگ هزینه کنیم
کد خبر: 4180252
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
محمدمهدی اسماعیلی:

عواید وقف را برای گسترش فرهنگ هزینه کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز حوزه وقف در تمامی عرصه‌های بزرگ اقتصادی و اجتماعی حضور دارد، گفت: باید فواید و منافع وقف را برای گسترش فرهنگ هزینه کنیم. امروز اقتصاد فرهنگ به شدت نیازمند استفاده از این عایدات و منافع وقف برای تأثیرگذاری بیشتر است.

ذبه گزارش خبرنگار ایکنا، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی در مراسم اعطای شصت و یکمین جایزه البرز (۱۴۰۲) ویژه تجلیل از برترین دانش‌آموزان سراسر کشور که امروز، ۱۵ آبان‌ماه در محل هتل ارم تهران برگزار شد، گفت: نخبگان و دانش‌‌آموزان نخبه کشور همگی مایه افتخار ما هستند. یاد و خاطره شهدای عزیز غزه را گرامی‌ می‌داريم. این روزها دل‌های ما غمگین جنایت هولناکی است که رژيم صهيونيستی در غزه انجام می‌دهد. وقاحت آن‌ها به جایی رسیده است ‌که وزیر کابینه این رژيم منحوس اعلام می‌کند که باید مردم غزه را با بمب اتم از بین ببریم.

وی افزود: تاکنون بیش از چهار هزار کودک در غزه به شهادت رسیده‌اند و این اوج وحشی‌گری رژيم منحوس صهيونيستی است. امروز پیروزی خون بر شمشیر را در حماسه‌آفرینی جوانان فلسطینی مشاهده می‌کنیم. این‌ خون کودکان مظلوم، جریان عمومی نفرت از رژيم صهيونيستی که نمونه کامل رژيم نژادپرست و کودک‌کش است را در جهان ایجاد کرده است.

اسماعیلی تصریح کرد: جایزه البرز یک نمونه کامل از فرهنگ ایرانی، اسلامی است. در همه تاریخ پس از اسلام سنت آموزش با سنت وقف زنده مانده است. تمامی مدارس علمی قدیمی وقف است‌. خیران جامعه ما شخصیت‌های بسیار نورانی هستند که این باقیات صالحات را برای خود باقی گذاشتند. مرحوم البرز کار بزرگی انجام داد و به همه فرزندان ایران این فرصت را داد که برترین‌های کشور شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلاش ما این است که همه کسانی که خون و اعتقادات ایرانی را دارند از این فرصت استفاده کنند. یکی از نگاه‌های اصلی دولت، افزایش همدلی و مشارکت ایرانیان خارج از کشور در فضاهای مختلف آموزشی و فرهنگی کشور است. ما در حوزه وقف نیازمند گسترش این فرهنگ در کشور هستیم. امروز وقف وارد حوزه‌های جدید علمی و دانش‌بنیان شده است. حوزه وقف برای افزایش منافع با تدبیر خوبی به سمت جلو حرکت می‌کند.

اسماعیلی بیان کرد: امروز حوزه وقف در تمامی عرصه‌های بزرگ اقتصادی و اجتماعی حضور دارد و باید فواید و منافع وقف را برای گسترش فرهنگ هزینه کنیم. امروز اقتصاد فرهنگ به شدت نیازمند استفاده از این عایدات و منافع وقف برای تأثیرگذاری است. لذا با گسترش فرهنگ شاهد تحولات مهمی در این حوزه خواهیم بود. امیدوارم همگی با هم‌ برای ساخت و توسعه ایران اسلامی تلاش کنیم

انتهای پیام
captcha