آیت‌الله مدرس نماینده تراز کشور و انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4183733
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶
مدیرعامل آرامگاه شهید مدرس:

آیت‌الله مدرس نماینده تراز کشور و انقلاب اسلامی است

مدیرعامل مؤسسه آستان مبارکه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و آرامگاه شهید مدرس گفت: شهید آیت‌الله مدرس یک وطن‌پرست باغیرت، فقیه مسلط و رجل مذهبی شاخص بود.

آیت‌الله مدرس یک وطن‌پرست باغیرت بود/آیت‌الله مدرس نماینده تراز کشور و انقلاب اسلامی استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام مهدی احمدی مدیرعامل مؤسسه آستان مبارکه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و آرامگاه شهید مدرس(ره)، 2 آذرماه به مناسبت با فرارسیدن هشتاد و ششمین سالگرد شهادت آیت‌الله سیدحسن مدرس در نشست خبری با خبرنگاران که در محل زیارتگاه این شهید برگزار شد، اظهار کرد: شهید مدرس، یک فقیه زبردست بود که تدریس فوق‌العاده‌ای در مباحث حوزوی و دیگر مسائل هم داشت.

وی با بیان اینکه هرچند در تاریخ، علمای گران‌قدر دیگری هم بودند اما این ویژگی‌های ممتاز شهید آیت‌الله مدرس را نداشتند، بیان کرد: شهید مدرس در کنار تسلطی که به مبانی فقهی و اجتهادی بر اساس قرآن و سنت داشت، اوضاع و احوال دنیا و عصر خودش را به خوبی می‌شناخت.

مدیرعامل مؤسسه آستان مبارکه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و آرامگاه شهید مدرس با بیان اینکه شهید مدرس از نظام حاکم بر دنیا و شرایط سیاسی اجتماعی عصر خودش اطلاعات بسیار خوبی داشت، افزود: آیت‌الله مدرس همزمان مبانی قرآن را هم به درستی می‌شناخت که این ویژگی، از او شخصیت چند وجهی ساخته بود.

احمدی بیان کرد: در کنار این ویژگی‌ها نباید از بعد اخلاقی این شهید مغفول شد، ایشان فردی مردم‌دوست، دلسوز اقشار کم درآمد و نیکوکار بود.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله مدرس هویت ملی و اسلامی ما است، تصریح کرد: مدرس یک وطن‌پرست باغیرت، فقیه مسلط و از رجل مذهبی شاخص بود.

مدیرعامل مؤسسه آستان مبارکه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و آرامگاه شهید مدرس با بیان اینکه امام راحل و رهبر معظم انقلاب در سخنان خود در خصوص شخصیت شهید مدرس صحبت‌هایی را داشته‌اند، بیان کرد: به دلیل بعد مبارزاتی، اخلاقی و فقاهتی آیت‌الله مدرس، امام راحل ارادت ویژه‌ای به این شهید داشتند.

احمدی ادامه داد: هر چقدر نهادهای ملی برای زدودن غبار از چهره شهید مدرس تلاش کنند کم است، متأسفانه با وجود تلاش‌هایی که طی سال‌های گذشته صورت گرفته اما هنوز با حداقل‌های تبیین شهید مدرس فاصله بسیار داریم.

وی با اشاره به اینکه علی‌رغم پژوهش‌ها و کارهای تبلیغی ترویجی انجام شده در خصوص شخصیت آیت الله مدرس ولی اصلاً کافی نیست و نمی‌تواند نشان‌دهنده شخصیت این شهید باشد، گفت: هنوز راه درازی در این خصوص پیش رو داریم.

مدیرعامل مؤسسه آستان مبارکه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و آرامگاه شهید مدرس تأکید کرد: مسئولان زیارتگاه آیت‌الله سیدحسن مدرس در گام اول باید در خصوص شخصیت شهید مدرس کارهای بیشتری انجام دهند.

احمدی گفت: چون آیت‌الله مدرس نماینده تراز کشور و انقلاب اسلامی است، مجلس شورای اسلامی، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های فکری کشور نسبت به ایشان و این منطقه وظیفه دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه برای هشتاد و ششمین سالگرد شهید مدرس، شعار «شهید مدرس نماینده جاودان ملت» انتخاب شده است، بیان کرد: بدون شک خبرنگاران و رسانه‌ها نقش اصلی را در برنامه‌های امسال دارند، اگر برنامه‌ای اجرا ولی به خوبی انعکاس داده نشود قطعاً تأثیر مطلوبی نخواهد داشت.

مدیرعامل مؤسسه آستان مبارکه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و آرامگاه شهید مدرس همچنین با اشاره به اینکه شهید مدرس هویت کاشمر و ملی است، به تشریح برنامه‌های امسال پرداخت و افزود: برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی، نمایشگاه دانش‌آموزی، شب شعر آقای شهید با حضور شعرای کشوری و استان، کارگاه زنده خوشنویسی، مجلس تلاوت قرآن، غبارروبی مرقد مطهر این شهید والامقام و دعای کمیل از جمله برنامه‌های هشتاد و ششمین سالگرد شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس است.

احمدی با اعلام اینکه دهم آذرماه پس از قرائت دعای ندبه، بزرگداشت شهید مدرس با حضور شخصیت‌های استانی و کشوری در محل زیارتگاه برگزار می‌شود، گفت: سخنران این مراسم یکی از شخصیت‌های مطرح کشور خواهد بود.

محمد یعقوبی، مدیر آرامگاه شهید مدرس، در این جلسه، گفت: امسال بعد از مراسم 10 آذر بزرگداشت شهید مدرس، دبیرخانه دائمی آیت‌الله سید حسن مدرس در کاشمر تشکیل می‌شود.

وی افزود: پس از تشکیل این دبیرخانه هرماه جلساتی با حضور افراد تأثیرگذار شهرستان، استانی و ملی تشکیل می‌شود تا بتوانیم برای سال‌های آینده اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.

یعقوبی با بیان اینکه دبیرخانه دائمی با محوریت زیارتگاه شهید مدرس خواهد بود، اظهار کرد: به‌زودی در حوزه کودک و نوجوانان برنامه‌های خوب و تأثیرگذاری را در شهرستان شروع خواهیم نمود که رواق کودک، رواق نوجوان، مرکز بانوان و نوجوانان شهید مدرس از آن جمله هستند و در بیشتر این حوزه‌ها مکان هم پیش‌بینی شده است.

مدیر آرامگاه شهید مدرس با اشاره به اینکه فعالیت مرکز نوجوانان با ساختار و اهداف بسیار خوب و با حضور نوجوانان تأثیرگذار در حوزه فرهنگی شروع شده است، تصریح کرد: امیدواریم با فعالیت این مرکز بتوانیم در خصوص تبیین مبانی انقلاب به خصوص جهاد تبیین بهره بیشتری ببریم.

وی همچنین درخصوص فعالیت‌های این زیارتگاه در حوزه عفاف و حجاب، گفت: تولید محصولات عفاف و حجاب با حضور جمعی از افراد خودجوش در محل زیارتگاه آغاز شده است.

یعقوبی از آغاز به کار واحد مشاوره در حوزه‌های مختلف با ساختار جدید خبر داد و افزود: هیئت نوجوانان آقای شهید در زیرمجموعه مرکز نوجوانان این زیارتگاه هم فعالیت خود را آغاز نموده است.

مدیر آرامگاه شهید مدرس بیان کرد: مقرر شده همه حوزه‌هایی که در آنها نوجوانان فعال هستند به خصوص مدارس و مساجد و سایر حوزه‌ها، یک رابط فرهنگی با زیارتگاه داشته باشند و برنامه‌هایی که می‌خواهد در زیارتگاه اجرا شود در مدارس و حوزه‌های مختلف هم اجرا شود.

انتهای پیام
captcha