برگزاری جشن تکلیف سیاسی ویژه ۱۶۰ هزار رأی اولی در خراسان رضوی
کد خبر: 4196967
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسید امور مساجد بیان کرد

برگزاری جشن تکلیف سیاسی ویژه ۱۶۰ هزار رأی اولی در خراسان رضوی

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسید امور مساجد خراسان رضوی ضمن تشریح برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی به برگزاری جشن تکلیف سیاسی ویژه ۱۶۰ هزار رأی اولی در استان خبر داد.

رای اولیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام امیرحسین احمدنیا، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی، امروز ۱۰ بهمن‌ماه، در نشست خبری اعلام ویژه‌برنامه‌های این مجموعه به ارائه گزارشی از مراسم اعتکاف پرداخت.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف، با حضور بیش از ۱۰۰۰ مبلغ در سطح استان، بیان کرد: اعتکاف ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته با استقبال بیش از دو برابری برگزار شد.

احمدنیا ادامه داد: در این آیین معنوی بیش از 1000مبلغ در مساجد استان به جهاد تبیین، سبک زندگی و خانواده، کودک و نوجوان در جمع معتکفین پرداختند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی تصریح کرد: در ۳۷۴ مسجد مشهد اعتکاف برگزار شد که در این مراسم 26 هزار و 382 از بانوان و  14 هزار و 179 از آقایان شرکت کردند.

وی بیان کرد: از مجموع تعداد کل معتکفین مشهد بیش از 6000 دانش‌آموز دختر و بیش از 8000 دانش‌آموز پسر  در مراسم اعتکاف حضور یافتند.

احمدنیا اظهار کرد: در اعتکاف سال جاری رویکرد تربیت محوری اتخاذ شد، لذا مراسم اعتکاف در برخی از مساجد با حضور مادران به همراه کودکان آن‌ها برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی گفت: بر این اساس، در همه مساجد مربیان کودک و نوجوان نیز در کنار معتکفان حضور داشتند، همچنین بیش از ۱۰۰ راوی دفاع مقدس مساجد در سطح استان در مراسم اعتکاف به اجرا برنامه و راوی‌گری پرداختند.

وی در ادامه به مسئله انتخابات اشاره کرد و افزود: از اول آذرماه سال جاری، قرارگاه نعمت حضور تشکیل شد که شامل کمیته‌های محتوایی، روابط عمومی و تبلیغات، رسانه، پشتیبانی، آموزش، پیشگیری و برخورد با تخلفات آغاز به کار کرده است.

احمدنیا بیان کرد: طراحی بسته نعمت حضور در سایت «مسجدنا» شامل انتخابات تکرار یا تغییر، پاسخ به شبهات، درخواست اعزام سخنران، چندرسانه‌ای، منشورات و بسته نمایشگاهی از اقدامات دیگر در این خصوص است.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسید امور مساجد خراسان رضوی اظهار کرد: برگزاری مراسم اعتکاف بصیرتی با حضور ۳۰۰ نفر از ائمه جماعت با هدف تربیت کنشگر انتخابات ویژه ائمه جماعت استان در دستور کار است.

وی افزود: تولید ویژه برنامه تلویزیونی «همسنگرهای مسجدی» و پخش آن از شبکه افق و شبکه استانی، برگزاری وبینارهای مکرر در سامانه مسجدنا برای مخاطبان مسجدی، اتخاذ تدبیر برای آغاز جلسات گفت‌وگوی انتخاباتی در مساجد و تولید کلیپ‌های پاسخ به شبهات از دیگر برنامه‌های این نهاد مسجدی است.

احمدنیا با اشاره به برگزاری آمار ۱۶۰ هزار رأی اولی در استان از برگزاری جشن تکلیف سیاسی، برای این تعداد خبر داد و گفت: اکران نمایشگاه مترویی، اتوبوسی، مسجدی و ون انتخاباتی برای ایجاد کافه گفت‌وگو، تریبون آزاد و... در مکان‌های پرتردد شهری از جمله برنامه‌های ویژه انتخابات از سوی امور مساجد استان عنوان کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی در خصوص تشریح ویژه‌برنامه‌های دهه فجر، گفت: طرح هر شب یک جشن و یک خدمت امیدآفرین (آموزشی، قضایی و مشاوره‌ای، پزشکی و مشاوره‌ای، کمک معیشتی و...) و بیان حوادث انقلاب به صورت روزشمار در بین یا بعد از نمازها برگزار خواهد شد. اعزام سخنران و راویان انقلاب اسلامی و هادیان سیاسی به مساجد استان در ایام دهه فجر از دیگر اقدامات این نهاد است.

وی گفت: مراسم سنتی «الله اکبر» در شب سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در ساعت ۲۱ شب ۲۲ بهمن بر بام مساجد از دیگر برنامه‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان رضوی است.

انتهای پیام
captcha