اختتامیه شانزدهمین جشنواره قرآنی خانواده‌های طلاب المصطفی در مشهد برگزار شد
کد خبر: 4198890
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹

اختتامیه شانزدهمین جشنواره قرآنی خانواده‌های طلاب المصطفی در مشهد برگزار شد

آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث خانواده‌های طلاب جامعه المصطفی العالمیه عصر امروز جمعه ۲۰ بهمن‌ماه در مجتمع آفتاب ولایت مشهد برگزار شد.

سیدتقی قاضوی، دبیر اجرایی اختتامیه شانزدهمین جشنواره قرآنی المصطفی

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث خانواده‌های طلاب جامعه المصطفی با حضور مدیران ستادی و نمایندگی جامعه المصطفی در قم و خراسان، اساتید و طلاب المصطفی همراه با خانواده در مجتمع آفتاب ولایت مشهد مقدس برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدتقی قاضوی، دبیر اجرایی اختتامیه شانزدهمین جشنواره قرآنی المصطفی، با بیان اینکه شعار این دوره «قرآن، عزت است»، اظهار کرد: این دوره جشنواره از ۱۳ آبان آغاز شد. در این جشنواره ۵ هزار و ۵۲۱ نفر از طلاب المصطفی از سراسر ایران و کشور‌های مختلف جهان ثبت نام کردند که از این تعداد ۴ هزار و ۹۲۵ نفر در ۵۴ رشته قرآنی به رقابت پرداختند. هزار و ۷۴۶ نفر از این شرکت کنندگان فرزندان پسر و هزار و ۵۳۹ نفر نیز فرزندان دختر طلاب جامعه المصطفی بودند.

رئیس مرکز امور خانواده‌های المصطفی با اشاره به حضور فعال بیش از ۳۰ داور در این دوره از مسابقات افزود: ۱۰۹ شرکت کننده به مرحله پایانی راه پیدا کردند و حدود ۵۵ نفر به عنوان برگزیده در تمامی رشته‌ها انتخاب شدند. از ۴۷ ملیت در این جشنواره شرکت کردند که در نهایت ۱۰ ملیت به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

وی بیان کرد: این جشنواره با هدف پایش سطح قرآنی طلاب در سه بخش همسران، فرزندان پسر و فرزندان دختر جامعه المصطفی، از روز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه به میزبانی نمایندگی جامعه المصطفی خراسان در سالن همایش‌های مجتمع اقامتی آفتاب ولایت مشهد شروع شد و عصر امروز به کار خود پایان داد.

حجت‌الاسلام قاضوی گفت: در مرحله نهایی این جشنواره، تعداد ۱۰۹ نفر به تفکیک ۴۹ نفر پسر، ۳۸ نفر دختر و ۲۲ نفر از همسران از ۱۰ ملیت؛ آذربایجان، افغانستان، الجزائر، اندونزی، پاکستان، تاجیکستان، عراق، گینه، نیجریه و هندوستان رشته‌های اذان، حفظ کل و اجزاء، قرائت تحقیق و ترتیل، قرائت تقلیدی و مناجات‌خوانی به عنوان نفرات برتر از نمایندگی‌های اصفهان، قم و مشهد در دو نوبت صبح و عصر با هم به رقابت پرداختند.

سپس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی رفیعی، معاون مرکز مدیریت حوزه علمیه مشهد در سخنانی ضمن تبریک عید مبعث حضرت رسول اکرم(ص) اظهارکرد: اسلام دین بخشش و گذشت است و بر اساس الگوگیری از سیره پیامبر اکرم(ص) باید بخشش و گذشت را در زندگی خود پیاده کنیم.

علی رفیعی، معاون مرکز مدیریت حوزه علمیه مشهد

وی ادامه داد: هنگامی که مسلمانان وارد مکه شدند، شعار می‌دادند «الیوم یوم الملحمة (امروز روز در هم کوبیدن است)». پیامبر(ص) فرمودند شعار را عوض کنید و بگویید «الیوم یوم المرحمة: (امروز روز رحمت است)».

معاون مرکز مدیریت حوزه علمیه مشهد به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ایران در مسیر پیشرفت سختی‌های بسیاری متحمل شده و باید قدر دان آن باشیم.

حجت‌الاسلام رفیعی خطاب به حافظان و قاریان ایرانی و غیرایرانی حاضر در جشنواره گفت: حافظان و قاریان، مایه برکت و افتخار جمهوری اسلامی ایران هستند و این مسیر نورانی در زندگی آن‌ها متجلی شده است.

انتهای پیام
captcha