ایجاد 90درصد فرصت شغلی برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد(ره)
کد خبر: 4200570
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴

ایجاد 90درصد فرصت شغلی برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد(ره)

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: از مردادماه تا کنون بیش از 14 هزار فقره تسهیلات با رقم 1600 میلیارد تومان پرداخت کردیم که بیش از 90 درصد فرصت شغلی بوده است که نشان می دهد در مشاغل خرد و خانگی کمیته امداد اقدام خوبی در حوزه آمار و ارائه تسهیلات داشته است.

رضا سلم آبادی، مدیرکل کمیته امداد خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، رضا سلم آبادی، مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) در حوزه اقتصادی و مبحث اشتغال خانواده‌ها است.

وی ادامه داد: در حوزه اشتغال از استعدادسنجی گرفته تا آموزش خانواده‌های تحت پوشش را داریم که در نهایت  منجر به پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال و نظارت‌های بعد از اجرای طرح است.

سلم‌آبادی افزود: با توجه به اینکه تعدادی از افراد تحت حمایت ما بانوان و سرپرست خانوار به جهت رسیدگی به تربیت فرزندان در منزل به تولید پوشاک مشغول هستند که در خصوص آموزش این افراد اقدام شده و با اداره کل فنی حرفه‌ای و آموزشگاه آزاد حوزه پوشاک و خیاطی تفاهم‌نامه بسته شده و آموزش‌های خوبی به خانواده ما داده شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: در خصوص تکمیل زنجیره پوشاک اقدامات خوبی صورت گرفته و با بخش خصوصی تفاهم‌نامه انجام شده که خیاطی و پوشاکی که بنا است تولید شود، در اختیار بازار قرار گیرد هم در قسمت هدایت شغلی و هم در بحث راهبری اقدامات خوبی شده است.

وی بیان کرد: در بحث هدایت شغلی آنان که مهارت را داشته و مسلط به بازار هستند و عده‌ای مهارت دارند اما ریسک بازار ندارند به راهبر شغلی وصل می‌شوند تا بازار فروش را به دست گیرد و تولید را به بازار عرضه کند.

سلم‌آبادی افزود: از مردادماه تاکنون بیش از 14 هزار فقره تسهیلات با رقم 1600 میلیارد تومان پرداخت کردیم که بیش از 90 درصد فرصت شغلی بوده است که نشان می‌دهد در مشاغل خرد و خانگی کمیته امداد اقدام خوبی در حوزه آمار و ارائه تسهیلات داشته است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی اظهار کرد: بیش از 98درصد طرح‌های ما صحت‌سنجی شده است که مورد تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی در خصوص اقدامات سال 1403، گفت: پیش‌بینی ما بیش از 3 هزار میلیارد تومان منابع اشتغال استان خواهد بود که با رقمی بالغ بر 23 هزار فرصت شغلی جدید همراه است که اگر منابع تامین شود اقدامات خوبی در حوزه توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت خواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha