برگزاری دوره تربیت مدرس تجوید قرآن کریم در مشهد
کد خبر: 4209265
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۱

برگزاری دوره تربیت مدرس تجوید قرآن کریم در مشهد

مدیر مؤسسه قرآنی «بینات» از برگزاری دوره تربیت مدرس تجوید قرآن کریم در اوایل اردیبهشت ماه خبر داد.

قرآنمحبوبه رنگساز، مدیر مؤسسه قرآنی «بینات» در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: مؤسسه قرآنی «بینات» از 20 سال پیش فعالیت خود را در زمینه تربیت معلم قرآن و تربیت مدرس قرآنی با هدف تربیت کادر متخصص قرآنی در مشهد آغاز کرده است و از ابتدای فعالیت این مؤسسه تاکنون بیش از 100 دوره آموزش تخصصی قرآن برگزار شده است و معمولاً در هر دوره بین 15 تا 25 نفر شرکت داشته‌اند.
 
رنگساز در خصوص تفاوت دوره‌های تربیت معلم و تربیت مدرس بیان کرد: معلم قرآنی تدریس عمومی قرآن برای افراد در سنین مختلف را دارد و مدرس قرآنی به افراد خاص تدریس می‌کند، لذا دوره‌های آموزشی با یکدیگر متفاوت است، ضمن اینکه افراد شرکت‌کننده در دوره‌های تربیت معلم دارای شرایط سنی 20 تا 55 سال و افراد شرکت‌کننده در دوره‌های تربیت مدرس دارای شرایط سنی 30 تا 60 سال هستند.
 
مدیر مؤسسه قرآنی «بینات» ادامه داد: ثبت نام در دوره تربیت مدرس تجوید قرآن کریم در جوار امام مهربان حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)  که باحضور اساتید برجسته بین المللی برگزار خواهد شد از ابتدای فروردین ماه آغاز شده و تا 20 فروردین ماه ادامه دارد.
 
وی در خصوص شرایط شرکت‌کنندگان در این دوره افزود: شرایط شرکت‌کنندگان در این دوره داشتن تحصیلات کارشناسی و یا سطح دو حوزه، دارا بودن گواهینامه تربیت معلم تجوید ۲، داشتن حداقل ۳۰ سال سن و  داشتن حداقل ۵ سال سابقه تدریس مؤثر است. این دوره‌ها به دو صورت فشرده کارگاهی و غیر فشرده برگزار می‌شود که دوره فشرده آن یک هفته و دوره‌های غیر فشرده بین یک تا دو ماه به طول می‌انجامد.
 
مدیر مؤسسه قرآنی «بینات» بیان کرد: از مزایای شرکت در این دوره اعطای مدرک از دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی کل کشور است و برای تدریس این دوره آموزشی از استاد مهدی حسنی از قاریان بین‌المللی دعوت شده است، ضمن اینکه این دوره از ابتدای اردیبهشت آغاز می‌شود و تا اواسط اردیبهشت ادامه دارد.
 
رنگساز با اشاره به استقبال بانوان از شرکت در دوره‌های تربیت مدرس قرآنی افزود: برگزاری دوره تربیت مدرس قرآنی به صورت کارگاهی فشرده و در سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی واقع در بلوار مدرس برگزار و جزئیات آن متعاقباً اعلام می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha