
به گزارش ایکنا؛
«دومین همایش ملی دین، فرهنگ و رسانههای نوین» به منظور گفتمانسازی و نظریهپردازی و تولید ادبیات علمی در حوزههای مرتبط با دین و رسانههای نوین از سوی دانشکده دین و رسانه دانشگاه صدا و سیما برگزار میشود.
این همایش با گردآوری دیدگاههای صاحبنظران و پژوهشگران، به تبیین دقیقتر مناسبات دین و رسانه در زیستبوم دیجیتال میپردازد، فرصتها و تهدیدهای پیشروی مخاطب دینی را شناسایی میکند و زمینه را برای ارائه راهکارهای علمی و بومی در جهت ارتقا سواد رسانهای، حفظ هویت دینی و بهرهبرداری هوشمندانه از فناوریهای نوین فراهم میکند.
محورهای اصلی این همایش شامل «مبانی و رویکردهای نظری در مخاطبشناسی دینی رسانهای»، «فناوریهای نوین، هوش مصنوعی و مخاطب دینی»، «حقوق مخاطب و حوزه بین الملل»، «اخلاق مخاطب در عصر رسانههای نوین»، «مخاطبشناسی تطبیقی در رسانههای سنتی و نوین با تأکید بر رسانههای دینی» و «دین، رسانههای هوشمند و آینده مخاطب» است و پژوهشگران میتوانند چکیده مقالات خود را تا ۲۰ دی ماه به دبیرخانه همایش ارسال و در سایت
https://iribu.ac.ir/congress/register/abstract ثبت کنند.
نتایج داوری چکیدهها ۲۰ بهمن ماه اعلام خواهد شد و مهلت ارسال اصل مقالات نیز ۲۰ اسفندماه است. نتایج داوری مقالات ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۵ اعلام خواهد شد. همایش یادشده نیز مهرماه ۱۴۰۵ در قم و تهران برگزار خواهد شد.
شهاب اسفندیاری، رئیس همایش، کمال اکبری، دبیر همایش، عیسی زارعی، دبیر اجرایی و سید علی محمد رضوی، دبیر علمی همایش هستند.
انتهای پیام