کد خبر: 1213414
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴
در ايام فاطميه؛

نمايشگاه «غربت ياس» در شيراز برپا شده است

به‌ همت اعضای كانون فرهنگی ـ‌ هنری طلوع نور، نمايشگاه ‌غربت ياس‌ در ايام فاطميه و از تاريخ‌های 21 لغايت 27 فروردين‌ماه جاری در شيراز برپا شد‌.


گروه اجتماعی: به‌ همت اعضای كانون فرهنگی ـ‌ هنری طلوع نور، نمايشگاه ‌غربت ياس‌ در ايام فاطميه و از تاريخ‌های 21 لغايت 27 فروردين‌ماه جاری در شيراز برپا شد‌.


به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه فارس، سيد محمد‌حسن حاتمی، دبير اجرايی نمايشگاه ‌غربت ياس‌ كانون فرهنگی ـ هنری طلوع نور شيراز امروز سه‌شنبه، 27 فروردين‌ماه در حاشيه برگزاری نمايش‌های اين نمايشگاه گفت: نمايشگاه و نمايش ‌غربت ياس‌ ويژه ايام فاطميه در غرفه‌های مختلف در سومين حرم اهل بيت(ع) برپا شده است.


وی افزود:‌ در اين نمايشگاه در كنار كار نمايشگاهی، نمايش‌هايی در‌خصوص زندگانی حضرت زهرا(س) در معرض ديد عموم قرار داده شده است.


حاتمی ادامه داد: غرفه مسجدالنبی(ص)، نمايش سلمان فارسی و روايت اين صحابه بزرگ اسلام در‌خصوص خاندان رسول‌الله(ص) را نمايش می‌دهد و غرفه منزلگاه مدينه، نمايش مناظره مخالفان و موافقان حضرت اميرالمؤمنين(ع) را برای علاقه‌مندان به تصوير می‌كشد.


دبير اجرايی نمايشگاه‌ غربت ياس‌، مديحه‌سرايی و مداحی در غرفه كوچه‌های مدينه جز از ديگر غرفه‌های اين نمايشگاه برشمرد و گفت: 10 روايت و 10 سؤال در سالن انتظار اين نمايشگاه در‌نظر گرفته شده كه جوايز نفيسی به شركت‌كنندگان تعلق می‌گیرد.


وی با تصريح اينكه 18 بازيگر در نمايش‌های اين نمايشگاه به ايفای نقش می‌پردازند، افزود: 40 نفر ‌در اين نمايشگاه همكاری می‌كنند كه بين 14 تا 22 سال سن داشته و پنج نفر آنان را خواهران تشكيل می‌دهند.


وی از برپايی اين نمايشگاه از 21 فروردين‌ماه لغايت 27 فروردين‌ماه جاری خبر داد و گفت:‌ در هر شب 15 اجرای نمايش در‌نظر گرفته شده كه 450 نفر در مجموعه در هر شب از آن بازديد می‌كنند.


حاتمی هدف از اجرای اين برنامه فرهنگی را ابراز ارادات به ساحت حضرت زهرا‌(س) خواند و تصريح كرد: به‌طور حتم با طرح نمايش‌ها و غرفه‌های متعدد به شبهه‌های فراوانی در خصوص زندگانی حضرت زهرا(س) پاسخ می‌دهیم.


يادآور می‌شود، نمايشگاه ‌غربت ياس‌ نبش كوچه 16 خيابان عفيف‌آباد شيراز پذيرای علاقه‌مندان است.

captcha