گروه اجتماعي: سرپرست اوقاف و امور خيريه خمين از نصب ضريح جديد امامزاده سيدعلی(ع) روستای سرطاق اين شهرستان خبر داد.
|
به گزارش خبرگزاري بينالمللي قرآن(ايكنا) شعبه مركزي، به نقل از روابط عمومی اداره كل اوقاف و امور خيريه استان مركزی، حجتالاسلام امرالله ورمزيار، سرپرست اوقاف و امور خيريه خمين روز گذشته، خردادماه در جمع خبرنگاران، گفت: كار ساخت ضريح امامزاده سيد علی(ع) در قالب طرح مودت يك از سال قبل برنامهريزی و همزمان با سالروز ولادت حضرت زينب(س) اقدامات اوليه برای ساخت آن آغاز شده است.
وی ادامه داد: طرح مودت يك شامل ساخت 14 ضريح برای 14 امامزاده فاقد ضريح در سطح استان مركزی می باشد كه امامزاده سيد علی(ع) روستای سرطاق خمين يكی از اين امامزادگان است.
سرپرست اوقاف و امور خيريه شهرستان خمين با اشاره به اينكه امامزاده سيدعلی(ع) روستای سرطاق از نوادگان امام موسی كاظم(ع) است خاطرنشان كرد: برای ساخت اين ضريح بالغ بر 300 ميليون ريال هزينه شده است كه يك سوم آن توسط يك بانوی خير، يك سوم توسط اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان خمين و هيئت امنا و يك سوم ديگر نيز تعهد استانی است كه انجام خواهد شد.
حجتالاسلام ورمزيار تصريح كرد: ساخت ضريح برای امامزادگان در راستای رسالت ذاتی و قانونی سازمان اوقاف و امور خيريه در احيا، بازسازی و مرمت بقاع متبركه انجام میشود.
وی ادامه داد: ساخت و نصب ضريح آستان مقدس امامزاده عبداله (ع) روستای كمانكش نيز با حمايتهای مردمی آغاز خواهد شد.
سرپرست اوقاف و امور خيريه خمين در پايان گفت: همچنين ضريح بقعه محمد بن مالك(ع) از نوادگان مالك اشتر در روستای گوشه محمد مالك كه بسيار مورد توجه مردم قرار دارد نيز بهزودی نصب خواهد شد.