ششمین نشست «مطالعات قرآنی، وضعیت حال، چشم‌انداز آینده» برگزار می‌شود
کد خبر: 1424060
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
با حضور محمدعلی لسانی فشارکی؛

ششمین نشست «مطالعات قرآنی، وضعیت حال، چشم‌انداز آینده» برگزار می‌شود

گروه دانشگاه: ششمین نشست از سلسله نشست‌های «مطالعات قرآنی، وضعیت حال، چشم‌انداز آینده»، با حضور محمدعلی لسانی فشارکی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، ششمین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی گروه مطالعات قرآنی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با عنوان «مطالعات قرآنی، وضعیت حال، چشم‌انداز آینده» با حضور محمدعلی لسانی فشارکی، مدیر گروه مطالعات قرآنی این پژوهشگاه برگزار می‌شود.
بنا بر این گزارش، این نشست از ساعت 14 تا 16 روز سه‌شنبه 17 تیرماه در سالن اندیشه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار خواهد شد و گروه مطالعات قرآنی این پژوهشگاه از همه صاحب‌نظران این حوزه برای شرکت در این نشست دعوت به عمل آورده است.
یادآور می‌شود، نخستین نشست از این مجموعه نشست‌ها هشتم اردیبهشت‌ماه با سخنرانی احمد پاکتچی برگزار شد و وی در این نشست به ارائه طرح‌واره‌ای پرداخت و در قالب آن تبیین خود از سیر مطالعات قرآنی و وضعیت فعلی و چشم‌انداز آینده آن را ترسیم کرد.
دومین نشست این سلسله نشست‌ها نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام ایازی برگزار شد و وی سخنان خود را به طرح و تبیین گرایشی در تفسیر با عنوان گرایش مقاصدی محدود کرد. وی این رویکرد و گرایش را یک ضرورت و اولویت در تفسیر خواند و به تشریح ویژگی‌ها، ابعاد، نتایج و قواعد آن پرداخت.
سومین نشست نیز به سخنرانی حجت‌الاسلام مهدوی‌راد اختصاص داشت که سخنان خود را از تعریف رشته علوم قرآن آغاز کرد و به ابعاد مختلفی از مطالعات قرآنی پرداخت.
چهارمین نشست از این مجموعه نشست‌ها نیز که با حضور محمدکاظم شاکر برگزار شد به تبیین سه دیدگاه درباره رابطه میان خداوند با لفظ و معنای کتب مقدس اختصاص داشت.
در پنجمین نشست نیز مرتضی کریمی‌نیا سخن گفت که موضوع سخنرانی او به مقایسه مطالعات قرآنی ایران و غرب اختصاص داشت و در آن بر نقصان‌های موجود در فضای مطالعات قرآنی ایران تأکید شد.
در حاشیه همین نشست‌ها، فروغ پارسا، عضو هیئت علمی گروه مطالعات قرآنی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نیز هدف از برگزاری این نشست‌ها را تدوین برنامه راهبردی مطالعات قرآنی کشور عنوان کرده و صاحب‌نظران را به همکاری و همفکری در این حوزه فراخوانده است.
یادآور می‌شود، مکان برگزاری این نشست‌ها پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی واقع در بزرگراه کردستان، نبش خیابان 64 غربی است.

captcha