اعلام محورهای فراخوان آثار بخش پژوهش مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان
کد خبر: 1456076
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶

اعلام محورهای فراخوان آثار بخش پژوهش مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان

گروه دانشگاه: دبیرخانه بخش پژوهش پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان موضوعات و محورهای فراخوان بخش پایان‌نامه‌ها و مقالات این مسابقات را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، مقالات و پایان‌نامه‌های قرآنی را در دو محور اصلی «روش‌شناسی مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم» و «وحدت اسلامی» دریافت خواهد کرد و سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور که عهده‌دار برگزاری این مسابقات است، موضوعات و محورهای فرعی مورد نظر ذیل دو محور اصلی را اعلام کرده است.
بنا بر این گزارش،‌ در محور «روش‌شناسی مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم» موضوعات «تعریف مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم و تمایز آن با بررسی و مقایسه تطبیقی؛ تفسیر علمی؛ نقد و بررسی و دیگر عناوین مشابه»، «گونه‌شناسی مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم»، «روش تحقیق در مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم»، «قرآن کریم و رابطه منطقی آن با سایر علوم»، «محدوده و حوزه بکارگیری علوم و معارف قرآنی در علوم مختلف»، «نقش قرآن کریم در تحول علوم انسانی»، «مبانی علوم در قرآن کریم»، «ضرورت آسیب‌شناسی مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم» و «تفسیر به رأی و مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم» از جمله موضوعاتی هستند که مد نظر قرار دارند.
در محور «وحدت اسلامی» نیز پژوهشگران می‌توانند آثار خود را در رابطه با موضوعاتی همچون «مفهوم، مبانی و ضرورت وحدت اسلامی»، «فرصت‌ها و چالش‌های وحدت اسلامی»، «راهکارها و عوامل موثر در تحکیم وحدت امت اسلامی»، «سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) در تحکیم وحدت اسلامی»، «نقش خواص و اندیشمندان اسلامی در ایجاد و تحکیم وحدت اسلامی»، «جایگاه کشورهای اسلامی در وحدت مسلمانان و فرق اسلامی»، «موانع درونی و بیرونی تحکیم وحدت امت اسلامی»، «نقش روابط سیاسی، تجاری، اقتصادی و ... در تحکیم روابط و وحدت جوامع اسلامی» به این همایش ارسال کنند.

آثار دریافتی ابتدا توسط کمیته علمی کنگره مورد ارزیابی قرار گرفته و نهایتا آثار برگزیده مورد تقدیر قرار خواهند گرفت. این آثار با مدنظر قرار دادن مجموعه‌ای از شاخصه‌ها و معیارهای کلی داوری، در سه سطح علمی ـ تخصصی، علمی ـ ترویجی و علمی ـ پژوهشی، ارزیابی می‌شود.

محققان و دانش‌پژوهان تا 30 آبان‌ماه 1393 فرصت دارند که آثار خود را به دبیرخانه پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان ارسال کنند. نتایج نهایی ارزیابی آثار 30 آذر‌ماه از طریق وبگاه اطلاع‌رسانی سازمان فعالیت‌های قرآنی اعلام می‌شود.

پژوهشگران علاقه‌مند می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ملاحظه آیین‌نامه تهیه مقالات و پایان‌نامه‌ها و شرایط علمی مقالات و پایان‌نامه‌ها، و همچنین آشنایی با  شیوه تنظیم متن مقالات به وبگاه پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 02166402882 تماس حاصل کنند.
گفتنی است به حکم تقدیر و تجلیل آثار برگزیده حوزه پژوهش مسابقات، به رتبه‌های اول تا سوم در دو بخش مقالات و پایان‌نامه‌ها به ترتیب 7، 5 و 3 سکه تمام بهار آزادی تقدیم می‌شود.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یدالله اصغری
|
-
|
۱۳۹۳/۰۷/۱۱ - ۱۹:۰۷
0
0
سلام. لطفا اسامی داوران بخش پژوهش رو هم در هر سه زبان فارسی و انگلیسی و فرانسه اعلام بفرمائید. ضمنا مقالات برتر در چه نشریه ای چاپ خواهد شد؟ با توجه به بین المللی بودن مسابقه ایا مقالات برتر در نشریات ISI چاپ خواهند شد؟ ممنونم
captcha