چهل و سومين نشست مجمع اهل قلم گلشن ابرار برگزار شد
کد خبر: 2189790
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۰

چهل و سومين نشست مجمع اهل قلم گلشن ابرار برگزار شد

گروه انديشه: چهل وسومين نشست مجمع اهل قلم گلشن ابرار به منظور تحليل سه مقاله از مقالات پژوهشی مجموعه گلشن ابرار، روز گذشته 27 شهريورماه در پژوهشكده باقرالعلوم(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از روابط عمومی پژوهشكده باقرالعلوم(ع)، با هدف غنای محتوايی مقالات پژوهشی مجموعه گلشن ابرار، چهل و سومين نشست مجمع اهل قلم با حضور استاد ناظر، حجت‌الاسلام محمدجعفر طبسی و با شركت فعال پژوهشگران اين مركز برگزار شد.
در اين جلسه شرح حال سه تن از شخصيت‌های مؤثر عالمان جهان تشيع، يعنی سيدعلی شهرستانی و سيدعلی بهشتی نوشته علی كرجی و ميرمحمدرضا خاتون‌آبادی نوشته عبدالله امينی‌پور، مطرح و كليات مقالات مورد استقبال حاضران در جلسه قرار گرفت و استاد ناظر نشست با دقت نظر نكات قابل توجهی را در راستای زيباتر شدن آثار مكتوب و اصلاح و تكميل مقالات بيان كرد.
طبسی در اين جلسه ضمن استماع دفاعيه نويسندگان مقالات با ارزشمند دانستن مقالات ارائه شده، پژوهشگران را به دقت بيشتر در استفاده از القاب برای شخصيت‌های علمی در متن مقالات توصيه كرد و خواستار رعايت بيشتر آئين‌نامه نگارش مقالات از سوی پژوهشگران شد.
وی در ادامه حاضران جلسه را به استفاده از منابع متقن و دست اول در جهت غنای بيشتر محتوای ترجمه علما، تشويق كرد.
در خاتمه اين نشست حجت‌الاسلام والمسلمين عبدالصمد جودتی، دبير مجمع اهل قلم ضمن تشكر از حضور منظم و منسجم اساتيد و پژوهشگران شركت‌كننده در جلسه خواستار دقت نظر بيش از پيش مؤلفان در اعمال نكات اصلاحی و تكميلی اساتيد ارزياب جلسه شد و از همه عزيزان جهت شركت در نشست‌های بعدی مجمع دعوت به عمل آورد.
يادآور می‌شود، در نشست‌های مجمع اهل قلم تاكنون حدود 74 مقاله از مقالات مجلدات گلشن ابرار مورد ارزيابی و بحث و بررسی قرار گرفته است.
captcha