توليد انديشه در زمينه هنر اسلامی؛ هدف برگزاری همايش قرآن كريم و هنر
کد خبر: 2501610
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۲

توليد انديشه در زمينه هنر اسلامی؛ هدف برگزاری همايش قرآن كريم و هنر

گروه حوزه‌های علميه: همايش قرآن كريم و هنر با هدف توليد محتوای غنی در اين عرصه برگزار می‌شود؛ اين همايش با هدف توليد انديشه در زمينه هنر فاخر اسلامی و زمينه‎های هنری در قرآن كريم به صورت محتوايی، برگزار می‎شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، برگزار كنندگان همايش ملی قران كريم و هنر يك‌شنبه، 6 اسفندماه، با حجت‌الاسلام والمسلمين احمد واعظی رئيس دفتر تبليغات اسلامی حوزه علميه قم ديدار و گفت‌وگو كردند.
بنا بر اين گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد ابوالقاسم حسينی (ژرفا)، دبير علمی همايش قرآن كريم و هنر در اين ديدار با ارائه توضيحاتی راجع به روند برگزاری همايش عنوان كرد: همايش قرآن كريم و هنر با هدف توليد محتوای غنی در اين عرصه برگزار می‌شود؛ اين همايش با هدف توليد انديشه در زمينه هنر فاخر اسلامی و زمينه‎های هنری در قرآن كريم به صورت محتوايی، برگزار می‎شود.
وی افزود: عنوان ويژه اين همايش، «بررسی انديشه‎های هنری شهيد مطهری» است و علاقه‎مندان می‎توانند در اين حوزه به ارائه مقاله بپردازند؛ در ذيل اين عنوان محوری، پنج عنوان «مفهوم زيبايی در قرآن»، «ملاك‎های زيبايی از منظر قرآن»،«زيبايی طبيعی از منظر قرآن كريم»، «رابطه هدايت و قرآن» و «زيبايی‌شناسی قصه‎هايی قرآنی» نيز برای ارسال مقالات در نظر گرفته است؛ در كنار اين عنوان اصلی چهارده محور پيشنهادی نيز ويژه پژوهشگران ارائه شده است.
حسينی (ژرفا)، بيان كرد: يكی از مهم‎ترين اهداف اجرايی برگزار كنندگان، حضور حوزويان و دانشگاهيان در يك هم انديشی حقيقی است ولی در اين گام به دنبال راه حل و جواب نهايی نيستيم بلكه به دنبال جمع‌آوری نظرات، ارايه آنها در يك محيط كاملا علمی و به دور از فضای سياسی و همچنين جمع‌آوری، دسته‌بندی و سپس ارايه آنان در بوته نقد و پژوهش‎های كاربردی هستيم.
دبير علمی اين همايش از دريافت 200 چكيده مقاله به اين همايش خبر داد و گفت: از اين تعداد 15 مقاله به صورت كامل دريافت شده است و پس از جمع بندی و داوری اوليه، 170 مقاله پذيرفته شده است؛ ضمن اينكه تا 15 فروردين نيز فرصت دريافت مقالات تمديد شده است.
وی با بيان اين مطلب كه در برگزاری اين همايش كه 12 ارديبهشت ماه برگزار می‎شود، دوازده موسسه علمی و فرهنگی حوزوی و دانشگاهی مشاركت دارند، افزود: همايش علمی قرآن كريم و هنر، اولين گام در اين حوزه نيست بلكه به دنبال گام‎های تاثيرگذار و افزايش مشاركت‎ها در زمينه ايجاد ساختار‌سازی ذهنی و پژوهشی در اين حوزه هستيم.
captcha