کد خبر: 2585337
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹

هميشه يار و ياور ولی خود باشيد

گروه اجتماعی: يك مدرس حوزه و دانشگاه گفت: درس بزرگ حضرت فاطمه معصومه(س) آن بانوی نمونه بر شيعيان اين بود كه هميشه يار و ياور ولی خود باشيد.

حجت‌الاسلام و المسلمين محمدتقی شريعت‌زاده، مدرس حوزه و دانشگاه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) با اشاره به سالروز ولادت حضرت معصومه(س) با بيان اينكه آن بانوی ارزشمند به عنوان يك بانوی محدث در تاريخ ثبت شده است، گفت: حضرت معصومه(س) از نظر علمی شخصيتی بسيار والا داشتند.
اين مدرس حوزه در ادامه يادآور شد: نام‌گذاری اين‌ روز به عنوان روز دختر باعث افزايش عزت و ارزش و جايگاه مقدس دختران مسلمان شده است و اين بانوان بايد با تأسی از اين بانوی بزرگوار به عظمت دينی خود دست پيدا كنند.
وی پيروری از ائمه معصومين(ع) به ويژه حضرت فاطمه(س)، حضرت زينب(س) و حضرت معصومه(س) را راهی برای ايمنی دختران و بانوان در جامعه معرفی كرد و افزود: بانوان و دختران بايد از اين بانوان شايسته درس تقوا گرفته و حفظ حجاب و عفاف را سرلوحه رفتار خود قرار داده و با حفظ ارزش وجودی خود در بالا بردن متانعت رفتاری ادامه‌رو راه اين عزيزان باشند.
مشاور فرهنگی و مذهبی سازمان صدا و سيما در امور اداری مرور بر احوالات حضرت معصومه(س) را برای دختران جوان ضروری خواند و گفت: دختران مسلمان بايد از زندگی اين بانو برجسته درس صبر بردباری و دين‌مداری را آموخته و در زندگی خود پياده كنند.
وی عصمت را يكی از ويژگی‌های برجسته حضرت معصومه(س) عنوان كرد و گفت: آن حضرت در حيات خويش به «معصومه‏» ملقب نبود و امام رضا(ع) لقب معصومه را به ايشان داد.
اين محقق علوم دينی در ادامه هدف اصلی حضرت معصومه(س) از ‏حركت به سمت خراسان را ديدار امام خويش بيان كرد و اظهار داشت: اين بانوی بزرگوار با حركت ‏ظاهری خود از مدينه به خراسان اين پيغام را به انسان‌ها داد كه برای ديدن امام زمان، بايد ‏خود حركت كنند.
وی با اشاره به اين كه حضرت فاطمه معصومه(س) در مسير مدينه به خراسان با نقل احاديث و ابراز مخالفت‌ ائمه اظهار‌(ع) با طاغوت در زنده نگه داشتن اسلام نقش موثری داشتند، ادامه داد: در هنگام هجرت حضرت معصومه(س) به شهر قم، موسی بن خزرج و ‌عده‌ای فراوان از مردم برای استقبال گرد ايشان را فرا گرفتند.
وی با بيان اينكه حضرت فاطمه معصومه(س) پس از حضرت زينب(س) دارای مقام و منزلتی بالا است، افزود: عبادت و زهد، پارسايی و تقوا، بخشندگی و پاكدامنی، راستگويی و بردباری و استقامت در برابر ناملايمات از ويژگی‌های ممتاز حضرت فاطمه معصومه(س) است.
وی اظهار كرد: شهر مقدس قم به سبب وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) قابليت اين را دارد كه وزنه معنويت و طهارت برای اهل عالم باشد، امام صادق(ع) نيز در روايتی فرموده‌اند «يكی از فرزندان من در شهر قم دفن می‌شود هر كس او را زيارت كند بهشت بر او واجب می‌شود.»
مشاور فرهنگی و مذهبی حوزه اداری سازمان صدا و سيما با اشاره به اينكه حضرت معصومه(س) برای همه جهان خير و بركت دارند، ابراز كرد: كريمه اهل‌بيت(ع) افزون‌ بر اينكه برای مردم قم و ايران خير و بركات زيادی دارند به واسطه اينكه شهر قم حجت برای جهانيان است از اين‌رو می‌توان گفت وجود ايشان برای تمام مردم جهان خير و بركت دارد.
وی بر ضرورت شناساندن جايگاه والای حضرت معصومه(س) از سوی نهادهای فرهنگی به آحاد جامعه تأكيد كرد و گفت: يكی از بزرگان از آيت‌الله بهجت(ره) نقل می‌كرد «امامزادگان صاحبان معنوی شهرهايی هستند كه در آنجا دفن شده‌اند».
حجت‌الاسلام شريعت‌زاده با بيان اينكه آن حضرت در دفاع از ولايت حضرت امام رضا(ع) همراه كاروان از مدينه به سوی خراسان حركت كرد و در نهايت در همين راه وفات يافت، خاطرنشان كرد: درس بزرگ آن بانوی نمونه بر شيعيان اين بود كه هميشه يار و ياور ولايت و ولی خود باشيد.
وی تصريح كرد: يكی از شواهد عظمت استثنايی حضرت معصومه(س) زيارت نامه‎ای است كه، حضرت رضا(ع) در شأن ايشان صادر فرموده، زيرا بعد از فاطمه زهرا(س) تنها زيارتی كه از امام معصوم برای يك زن نقل شده، زيارت حضرت معصومه(س) است و هيچ يك از بانوان خاندان عصمت و طهارت زيارت مخصوص از امام ندارند.
captcha