وزیر بهداشت امروز در سفر به قم با مراجع تقلید دیدار کرد
کد خبر: 2621810
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸

وزیر بهداشت امروز در سفر به قم با مراجع تقلید دیدار کرد

گروه اجتماعی: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز، ۲۷ آذرماه با تنی چند از مراجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز، 27 آذرماه با آیات عظام مکارم شیرازی، وحید خراسانی، صافی گلپایگانی، نوری همدانی دیدار و گفت‌وگو کرد و در ادامه نیز با مراجع دیگر از جمله آیات عظام سبحانی، جوادی آملی و موسوی اردبیلی دیدار خواهد کرد.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در این دیدار گفت: یکی از عیوب جامعه پزشکی زیرمیزی بود و با توجه به محترم بودن شغل ‏پزشکی و اینکه پزشکان اشخاص محترمی در جامعه هستند این امر زشت سزاوار آنها نبود.‏

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به مسئله افزایش جمعیت و ضرورت این امر گفت:‏ باید اشتباه گذشته در زمینه کاهش جمعیت را کنار ‏گذاشته و آن را جبران کنیم، چرا که لازم است در شرایط کنونی، شعار فرزند بیشتر، زندگی ‏قوی‌تر و آبرومندتر را ترویج کنیم.‏

آیت‌الله مکارم شیرازی همچنین با اشاره به سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: حوزه و دانشگاه به طور سنتی کنار هم بوده‌اند؛ دشمن می‌خواهد بین حوزه و دانشگاه اختلاف ایجاد کرده و رابطه آن‌ها را سست کند.

وی با تأکید بر اینکه دشمن از وحدت حوزه و دانشگاه وحشت می‌کند، گفت: با افزایش رفت و آمدها بین حوزه و دانشگاه راه‌های سوءظن برطرف می‌شود و هر دو کار علمی می‌کنند و تأثیرگذار هستند و به مقابله با اختلاف‌افکنی‌های دشمنان می‌پردازند.

این مرجع تقلید در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این‌که اگر دشمن روح مقاومت را در ما ببیند، عقب‌نشینی می‌کند، گفت: آثار این عقب‌نشینی را در عراق و سوریه مشاهده می‌کنیم؛ هر چند شرایط هم سخت باشد ولی با مقاومت مردم می‌توان از آنها عبور کرد.

وی تصریح کرد: هر چه فشار دشمن بیشتر می‌شود، انسجام ما نیز بیشتر می‌شود، اکنون در مسائل مختلف می‌بینیم که انسجام داریم، باید هم چنین باشد، باید بر مشکلات مسلط شویم و هرگز عزت و شرافت خود را از دست نداده و تسلیم زیاد‌خواهی دشمن نشده و نخواهیم شد.

همچنین آیت‌الله‌العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی در این دیدار ضمن تشکر از تلاش‌های ارزنده دکتر هاشمی، گفت: من مطمئن هستم برنامه‌های شما اسباب خوشحالی و مسرت مردم و بیماران را فراهم می‌آورد و بابت آن به شما تبریک می‌گوئیم.

معظم له ادامه داد: اقداماتی که در جهت رضایت خداوند متعال انجام می‌‌شود قابل تقدیر است و امیدوارم بتوانید در خدمت به مردم بخصوص محرومان و مستضعفان جامعه موفّق و مؤید باشید.

وی بر لزوم اهتمام بیشتر در خدمت‌رسانی به مردم با وجود تلاش جدی و گسترده دکتر هاشمی تأکید کرد و افزود: شک نکنید اعمال شما توفیقی بزرگ و به خواست خداوند متعال است و بدانید موفقیت شما موفقیت دولت و نظام محسوب می‌شود.

این مرجع عالیقدر همچنین با اشاره به لزوم وحدت و همدلی مسئولان برای پیشبرد اهداف اسلام در جامعه یادآور شد: حسن نیت شما بر کسی پوشیده نیست، پشتکار داشته باشید و از حمایت سایر دستگاه‌ها نیز در پیشبرد اهداف خود استفاده نمائید چرا که هدف همه ما یکی است و آن اعتلای پرچم اسلام است.

همچنین وزیر بهداشت نیز گزارشی از فعالیت‌های این وزارتخانه ارائه کرد.

captcha