سند جامع تربیت و هدایت تحصیلی رونمایی می‌شود
کد خبر: 3315948
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

سند جامع تربیت و هدایت تحصیلی رونمایی می‌شود

گروه جامعه: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: در حوزه مشاوره امسال دو سند بزرگ جامع تربیت و سند هدایت تحصیلی دانش آموزان رونمایی می‌شود.

حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اینکه پایگاه‌های تابستانی از آخر ماه مبارک رمضان فعال می‌شوند، گفت: کانون‌ها، مدارس، اردوگاه‌ها، پژوهش سراها و برخی دیگر از فضاهایی که توسط دیگر ارگان‌ها در اختیار آموزش و پرورش قرار داده شده است، جزو پایگاه‌های اوقات فراغت محسوب می‌شود.

۲۰۰۰ کانون و مرکز فرهنگی و هنری در کشور فعال است

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر، توسعه اردوگاه‌ها و کانوهای فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش را از برنامه‌های امسال برشمرد و گفت: هم اینک 2 هزار کانون و مرکز فرهنگی و هنری در کشور فعال است که توسعه فعالیت‌ها از نظر کیفیت و افزایش حضور بیشتر دانش‌آموزان در این اردوگاه‌ها برنامه‌ریزی شده است.

برگزاری مسابقات بزرگ قرآن ومعارف اسلامی

وی افزایش کیفیت و کمیت برنامه‌ها سال 94 در حوزه نماز، قرآن و عترت و همچنین مسابقات بزرگ قرآن ومعارف اسلامی را از مهمترین برنامه‌های حوزه پرورشی و فرهنگی این وزارتخانه برشمرد و گفت: در بخش عترت نیز مسابقات کتابخوانی آشنایی با سیره اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

کفاش اظهارداشت: درتابستان امسال آموزش مربیان در قالب اردوهای سازندگی و آموزشی در تهران برگزار می‌شود.

راه‌اندازی شبکه اجتماعی دانش آموزی شاد

وی از راه‌اندازی شبکه اجتماعی دانش آموزی شاد، در سال جاری خبرداد و گفت: در این شبکه دانش‌آموزان با انجام فعالیت‌های ارزشی در فضای مجازی می‌توانند با تهاجم فرهنگی مقابله کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مطالعات این شبکه انجام شده و با اولویت دانش آموزان ممتاز مسابقات فرهنگی و قرآنی افراد می‌توانند عضو این شبکه اجتماعی شوند.

وی از اجرای طرح اردوی زیارت اولی‌ها برای دانش آموزان دختر دبیرستانی خبرداد وگفت: سال گذشته پنج هزار دانش آموز دختر به این اردو اعزام شدند که پیش بینی می‌شود این تعداد در سال جاری به چهار برابر افزایش پیدا کند.

کفاش اعزام پنج هزار نفر به اعتبات و عالیات و دو هزار و 600دانش آموز به عمره دانش آموزی به شرط حل مشکلات اعزام عمره‌گذاران را از دیگر برنامه‌های فرهنگی و پرورشی اعلام کرد.

سند جامع تربیت و هدایت تحصیلی رونمایی می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش افزود: در حوزه مشاوره نیز امسال دو سند بزرگ جامع تربیت و سند هدایت تحصیلی دانش آموزان رونمایی می‌شود.

captcha