راﻫﮑﺎرﻫﺎی ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﻓﺸﺎرﻫﺎی رواﻧﯽ از ﻣﻨﻈﺮ ﻗﺮآن بررسی می‌شود
کد خبر: 3338680
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
در حرم رضوی؛

راﻫﮑﺎرﻫﺎی ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﻓﺸﺎرﻫﺎی رواﻧﯽ از ﻣﻨﻈﺮ ﻗﺮآن بررسی می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی از برگزاری سلسله جلسات پرسمان دینی با موضوع راﻫﮑﺎرﻫﺎی ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﻓﺸﺎرﻫﺎی رواﻧﯽ از ﻣﻨﻈﺮ ﻗﺮآن، در حرم مطهر رضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از ستاد خبری جشن‌های میلاد رضوی، مهدی لسانی، رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی از برگزاری سلسله جلسات پرسمان دینی با موضوع راﻫﮑﺎرﻫﺎی ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﻓﺸﺎرﻫﺎی رواﻧﯽ از ﻣﻨﻈﺮ ﻗﺮآن، در حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: این جلسات از 10 تا 16 مردادماه با حضور عموم زائران و مجاوران در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

وی حجج اسلام‌ والمسلمین امین‌نیا، پسندیده، مهدوی‌نیا و طباطبایی را، سخنرانان جلسات «پرسمان دینی» این هفته حرم مطهر رضوی عنوان کرد و افزود: «بیماری‌های دستگاه گوارشی»، «راهکارهای مقابله با فشارهای روانی از منظر قرآن»، «اخلاق خانواده در سیره رضوی»، «مهارت‌های هم زیستی با مخالفان»، «احکام نماز» و «راه‌های جلب رضایت امام زمان(عج)» از جمله موضوعات مطروحه است.

رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی یادآور شد: این جلسات هر روز بعد از نماز مغرب و عشا در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

«ریشه‌های اختلاف در خانواده» در حرم مطهر رضوی بررسی می‌شود

وی با اشاره به اینکه سلسله جلسات «دین، نشاط، زندگی» حرم مطهر رضوی این هفته با موضوع «ریشه‌های اختلاف در خانواده» برگزار می‌شود، ابراز کرد: حجج اسلام والمسلمین حدائق و پسندیده، سخنرانان جلسات «دین، نشاط، زندگی»، از تاریخ 10 تا 17 مردادماه هستند.

لسانی «رﯾﺸﻪ اﺧﺘﻼﻓﺎت ﺧﺎﻧﻮادﮔﯽ»، «ﺳﺴﺘﯽ درﻋﺒﺎدات؛ ﭼﺮاﯾﯽ و راﻫﮑﺎرﻫﺎ»، «ﺳﻮءﻇﻦ و ﭘﯿﺎﻣﺪﻫﺎی ﻣﻨﻔﯽ آن در زﻧﺪﮔﯽ»، «ﺣﻞ ﺗﻌﺎرﺿﺎت زﻧﺪﮔﯽ»، «سازگاری و مدارا در خانواده»، «ﺗﮑﺮﯾﻢ ﺷﺨﺼﯿﺖ زن و ﻣﺮد در زﻧﺪﮔﯽ» و «ﺗﻨﻈﯿﻢ رواﺑﻂ ﺑﺎ ﺧﻮﯾﺸﺎوﻧﺪان» را موضوعات این جلسات عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این جلسات همه روزه از ساعت 17:45 تا 19:45 در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی میزبان عموم زائران حرم مطهر است، گفت: اساتید در ابتدای این نشست‌ها درباره موضوع جلسه، مطالبی را ارائه می‌دهند و در ادامه زائران بارگاه منور رضوی به صورت پرسش و پاسخ از جلسات بهره‌مند خواهند شد.

ارائه خدمات مشاوره فردی در حرم مطهر رضوی

رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی ادامه داد: واحد مشاوره دینی حرم مطهر رضوی واقع در سردر غربی صحن جامع رضوی در ایام تابستان به علاقه‌مندان خدمات مشاوره‌ای حضوری ارائه می‌دهد.

وی افزود: این واحد همه روزه به جز روزهای جمعه از ساعت 8 صبح تا 19 آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به عموم زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) است و زائران و مجاوران می‌توانند به صورت حضوری یا به وسیله سامانه تلفنی 32020 جهت دریافت نوبت اقدام کنند.

یادآور می‌شود، واحد مشاوره دینی به منظور پاسخگویی صحیح و منطقی به نیازهای دینی، اخلاقی، تربیتی و اجتماعی زائران و مجاوران با استفاده از اساتید و کارشناسان متخصص و متعهد به پیشگیری از آسیب‌های روحی و اجتماعی می‌پردازد.

captcha