نوجوانان نخبه قرائت سفیران قرآنی در کشور هستند
کد خبر: 3349749
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
امام جمعه ساری:

نوجوانان نخبه قرائت سفیران قرآنی در کشور هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری با بیان اینکه نوجوانان نخبه قرائت سفیران قرآنی در کشور هستند، گفت: نوجوانان نخبه قرآنی باید الگویی برای جامعه باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه ساری در جمع نخبگان نوجوان قرآنی سراسر کشور با بیان اینکه نوجوانان نخبه قرائت سفیران قرآنی در کشور هستند، گفت: نوجوانان نخبه قرآنی باید الگویی برای جامعه باشند.

وی با تقدیر از دست‌اندرکاران طرح ملی تلاوت قرآن کریم گفت: حرکت شما در نزد خداوند محفوظ است زیرا شما مروجان واقعی قرآن کریم هستید.

آیت‌الله طبرسی با بیان اینکه نوجوانان با قرار دادن کتاب آسمانی در زندگی خود به عنوان محور سازندگی اخلاقی در مقابل آسیب ها و مشکلات بیمه می‌شوند، خطاب به نوجوانان گفت: اینکه شما جذب قرآن شده‌اید یک افتخار و فرصت است که باید از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه از شرایط استثنایی بوجود آمده کمال بهره را بگیرید و علوم قرآنی را در کالبد رفتاری و فرهنگی جامعه اشاعه دهید، افزود: برای آموزش قرآنی باید از نوجوانان شروع کرد زیرا هرچه فضای معنوی اخلاقی و قرآنی در خانواده‌ها حاکم باشد به طور یقین فرزندان ما نیز در محیط سالم پرورش می یابند وقرآنی می شوند.

امام جمعه ساری یکی از نشانه‌های صالح بودن انسان را تربیت و پرورش انسان‌های صالح و با ایمان دانست و بیان کرد: افراد مجهز به علم و ایمان که در صراط مستقیم حرکت می‌کنند سرمایه ارزشمندی برای جامعه هستند. همچنین استعدادهای فراوانی در زمینه علوم قرآنی در این استان نهفته است.

همچنین احد جاودانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این دیدار با بیان اینکه ۷۶ موسسه قرآنی در مازندران فعالیت می‌کند، یادآور شد: طرح ملی تلاوت با هدف شناسایی نخبگان قرآنی در مازندران شروع شده و ازآن حمایت می شود. در استان مازندران استعدادهای قرآنی نهفته‌ای وجود دارد که هنوز شکوفا نشده است.

captcha