مسئولان حرمین شریفین بی کفایتی خود را به اثبات رساندند
کد خبر: 3368230
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶

مسئولان حرمین شریفین بی کفایتی خود را به اثبات رساندند

گروه سیاسی: خطیب جمعه موقت کاشمر گفت: مسئولان حرمین شریفین در عدم مدیریت حوادث اخیر بی‌کفایتی خود را به اثبات رساندند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدی، خطیب جمعه موقت کاشمر سوم مهرماه در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی این هفته شهرستان به حادثه دلخراش مکه که به موجب آن چندین نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند، اشاره کرد و گفت: حادثه اخیر نشان‌‌دهنده عدم کفایت مسئولان حرمین شریفین بود.

وی با اشاره به اینکه کسانی که لقب خادم حرمین را به خود داده‌اند و معتقدند سرزمین مکه را باید امن نگه داشت، عنوان کرد: کشته شدن بیش از 130 نفر از هموطنانمان در حادثه اخیر خلاف آن را نشان داد.

خطیب جمعه موقت کاشمر با اعلام اینکه مسئولان این کشور توانایی لازم برای مدیریت کنگره عظیم حج را ندارند، بیان کرد: حادثه اولی که در مکه به وقوع پیوست، تلنگری بود تا مسئولان عربستان به فکر مشکلات بعدی باشند.

وی با اشاره به اینکه هر چند مسئولان عربستان برای برگزاری کنگره عظیم حج امکانات لازم را دارند اما مدیریت بحران ندارند، گفت: متأسفانه کشور عربستان به جای اینکه برنامه حج را مدیریت کند، به جنگ با کشور یمن می‌پردازد و امکانات خود را در این راه به کار می‌برد.

حجت‌الاسلام محمدی سپردن مسئولیت حجاج به چند مسئول بی‌تجربه و سرباز حاکی از این است که برای مدیریت حج هیچ‌گونه برنامه‌ای نداشته‌اند و فقط خود مسئولان اصلی عربستان به مدیریت جنگ یمن مشغول هستند.

کشورهای مسلمان فکری برای حج و حرمین شریفین بکنند

وی در ادامه با تأکید بر اینکه کشورهای مسلمان و جوامع بشری باید فکری برای برگزاری مراسم حج و به خصوص حرمین شریفین و زمانی که حاجیان حج واجب را انجام می دهند بکنند، افزود: تا کی باید شاهد کشتار حجاج در این کشور باشیم.

خطیب جمعه موقت کاشمر با بیان اینکه مسئولان مربوطه در خصوص حوادث اخیر باید محاکمه شوند، بیان کرد: بر اساس گفته برخی رسانه‌ها ورود کاروانهایی از خود سعودی ها عامل این حادثه دردناک بود.

دشمنی با اسلام جزء سرشت استکبار است.

وی در ادامه خطبه‌ها با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت ها، ایثارگری ها و ازخودگذشتگی‌های رزمندگان و بسیجیانی است که در جبهه ها انجام دادند.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ به استکبار جهانی فهماندند ملت ایران از اهداف و ارزش هایی که به آنها پایبند است هیچ گاه کوتاه نمی آید، عنوان کرد: دشمنی استبکار با اسلام جزو سرشت استکبار است لذا جنگ بین حق و باطل هیچ گاه تمام شدنی نیست.

وی با اشاره به اینکه ما بانی جنگ نبوده و هیچ گاه نخواهیم بود، ولی اگر تجاوزی به این کشور صورت گیرد دهان دشمنان را خرد خواهیم کرد، به دیدار اخیر فرماندهان سپاه با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند: «شیطان بزرگ لقبی می باشد که آمریکا استحقاق آن را دارد».

خطیب جمعه موقت کاشمر با اعلام اینکه بیشترین حمایت ها از تروریست، کشتار مردم، فروش سلاح به غارت گران و چپاولگران توسط آمریکا صورت می گیرد، عنوان کرد: دشمنی با اسلام خمیرمایه وجود آمریکا است.

وی با تأکید براینکه مسئولان باید در برابر شیوه های جدید دشمن از تاکتیک‌های جدید استفاده کنند، اظهار کرد: تهاجم فرهنگی روش جدیدی است که دشمن در پیش گرفته و در این رابطه وظیفه مسئولان فرهنگی بسیار سنگین است.

جانبازان مبارزان واقعی ایمان برعلیه کفر هستند

حجت‌الاسلام محمدی در ادامه با بیان اینکه جانبازان هنوز برای جانفشانی آماده هستند، ابراز کرد: این افراد صحنه هایی از جنگ، دفاع مقدس و یادگارهای آن دوران هستند، همچنین جانبازان مبارزان واقعی ایمان برعلیه کفر به شمار می‌روند.

وی با اشاره به اینکه ایستادگی دائمی ملت ایران را جانبازان هشت سال دفاع مقدس نشان می دهند، بیان کرد: جانبازان نمادی از دوران سخت امتحان ملت ایران هستند.

خطیب جمعه موقت کاشمر در پایان همسران جانبازان را ایثارگران واقعی دانست که از ثروت های مهم کشور ما پرستاری می کنند.

captcha