عقلانیت و معرفت اجتماعی عامل رستگاری حضرت خدیجه(س) بود
کد خبر: 3507656
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴
مسجدجامعی:

عقلانیت و معرفت اجتماعی عامل رستگاری حضرت خدیجه(س) بود

گروه جامعه: عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه حضرت خدیجه(س) علم و معرفت خود را از محیط اجتماعی و گفت‌وگو با عالمان زمان خود در مورد پیامبر خاتم گرفته بودند، گفت: جایگاه ویژه ایشان در بعد معنوی و ایمانشان در کنار انتخاب منحصر به فردشان باعث رستگاری ایشان شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سومین همایش «بانوی فضیلت، حامی رسالت»؛ بزرگداشت مقام شامخ حضرت خدیجه کبری (س) با حضور حجت‌الاسلام احمد احمدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، احمد مسجد جامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، لاله افتخاری، نماینده سابق مردم تهران در مجلس و جمعی از اندیشمندان این حوزه عصر امروز 27 خرداد ماه در نمایشگاه قرآن برگزار شد.

احمد مسجد جامعی، در این نشست با اشاره به اینکه در میان منابع اسلامی پیرامون شخصیت حضرت خدیجه کبری(س) منابع اندک و سخن بسیاری به میان نیامده است، گفت: منابع در رابطه با شخصیت حضرت آنچنان نیست و آنچه که بیان شده عموما از منابع مشخص و به صورت‌های متفاوت است.

وی در ادامه با اشاره به زیارت‌نامه حضرت خدیجه(س) و مواردی که به معرفی جایگاه و شخصیت ایشان پرداخته است، افزود: در ابتدای زیارت‌نامه حضرت ایشان با عنوان زوجه رسول خدا معرفی شده است. در قسمت بعدی جایگاه مادری ایشان برای حضرت زهرا(س) و مادری حسن(ع) و حسین(ع) به عنوان سید شباب اهل جنة نام‌ برده شده است. همچنین عناوین ام الائمه، ام المومنین، ام المومنات و تکرار مادری حضرت فاطمه زهرا(س) در مورد ایشان در این زیارت‌نامه بیان شده است.

این پژوهشگر قرانی ضمن اشاره به اخلاص و جایگاه اجتماعی حضرت خدیجه(س) تصریح کرد: حضرت خدیجه کبری‌(س) قبل از ازدواج با پیامبر اکرم(ص) به لحاظ تجاری و بازرگانی جایگاه ویژه‌ای داشتند و دارای سرمایه‌ای بودند که پشتوانه شخصیت اجتماعی ایشان بود.

عضو شواری اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حضرت خدیجه کبری(س) با تصدیق پیامبر خدا، مال و اموال خود را برای ایشان اختصاص دادند، افزود: تمامی صفاتی که برای ایشان متذکر می‌شوند ریشه در معرفت، علم، دانش، عقل و عقلانیت حضرت خدیجه(س) دارد.

مسجدجامعی، عقلانیت حضرت خدیجه کبری(س) را منشا روی آوردن ایشان به حضرت رسول اکرم(ص)، دانست و گفت: ‌حضرت خدیجه مانند اجداد خود از پیروان آیین ابراهیمی بوده و با بینشی که داشتند به دنبال همسری پیامبر خدا می‌روند.

وی تصریح کرد: علم و دانایی حضرت خدیجه کبری منشأ رستگاری ایشان است و بر اساس گزارشات رسیده از حضرت خدیجه(س) ایشان با علم و معرفت و بینشی که داشته‌اند پیامبر خدا را برای همسری انتخاب کردند.

عضو شورای شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه علم و معرفت خود را از محیط اجتماعی و گفت‌وگو با عالمان زمان خود در مورد پیامبر خاتم گرفته بودند و البته جایگاه ویژه ایشان در بعد معنوی و ایمانشان در کنار انتخاب منحصر به فردشان باعث رستگاری ایشان شد.
captcha