به دنبال درآمدهای پایدار برای انجمن حمایت از زندانیان هستیم
کد خبر: 3508957
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲

به دنبال درآمدهای پایدار برای انجمن حمایت از زندانیان هستیم

گروه اجتماعی: دادستان کاشمر با بیان اینکه به دنبال درآمدهای پایدار برای انجمن حمایت از زندانیان هستیم، گفت: در حال حاضر در زندان کاشمر 600 مددجو هستند که با خانواده خود حدود سه هزار نفر از جمعیت منطقه ترشیز را تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی میدانی، دادستان کاشمر، شامگاه 31 خردادماه در مراسم جشن نسیم مهر که در محل بلوار سید مرتضی(ع) این شهر برگزار شد، ابراز کرد: جشن نسیم مهر با هدف حمایت از خانواده‌های زندانیان و زندانیان جرائم غیر عمد برگزار می‌شود.
وی افزود: در گذشته زندانیان جرائم غیرعمد و کسانی که به خاطر مسائل مهریه، نفقه و یا مشکلات مالی و دیه در زندان بودند حمایت می‌شدند و با جمع‌آوری کمک‌های مردم خیران آزاد می‌شدند اما امسال برگزاری این مراسم برعهده انجمن حمایت از زندانیان واگذار شده است.
دادستان کاشمر با اشاره به اینکه طبق قانون انجمن حمایت از زندانیان در شهرهایی تشکیل می‌شود که دارای زندان باشند، افزود: به جهت اینکه زندانیان شهرهای بردسکن، خلیل‌آباد و ریوش در کاشمر هستند از همین رو امشب میزبان خیران و مسئولان این شهرستان‌ها هستیم.
وی با اعلام اینکه حتی خانواده‌هایی که سرپرست دارند در بحث معیشت با مشکلات اقتصادی مواجه هستند چه برسد به خانواده‌ای که سرپرست‌شان زندانی باشد، گفت: دغدغه ما در انجمن حمایت از زندانیان حمایت از خانواده‌هایی است که مشکلات بسیاری دارند و بعضاً برای ابتدایی‌ترین مسائل معیشتی که نان و آب باشد مشکل دارند.
حجت‌الاسلام میدانی با بیان اینکه برخی خانواده‌ها برای شیر خشک فرزند خود، پرداخت اجاره منزل و یا هزینه درمان مشکل دارند، اظهار کرد: امیدواریم در شب میلاد کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی(ع) با کمک‌های شما خیرین شاهد آزادسازی تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد باشیم.
وی با اشاره به اینکه انجمن حمایت از زندانیان کاشمر به دلیل اینکه در گذشته اقدامات زیربنایی آن انجام نشده است، از نظر دارابودن درآمدهای مستمر در مقایسه با شهرهایی مثل سبزوار و تربت‌حیدریه بسیار ضعیف است، بیان کرد: در فاصله‌ای که زندانی وارد زندان می‌شود تا زمان آزادی دو کار مهم باید دو اقدام صورت گیرد.
دادستان کاشمر ادامه داد: ابتدا اینکه خانواده او شاید نادار نباشد لذا باید حمایت شود و دیگری سعی کنیم سرپرست خانوار را از زندان آزاد کنیم تا خودش بتواند سرپرستی را برعهده گیرد؛ از همین رو این اقدامات جز با کمک معنوی و مادی شما مردم محقق نخواهد شد.
وی با اعلام اینکه در انجمن حمایت از زندانیان کاشمر جهت حمایت از خانواده‌های زندانیان به دنبال درآمدهای مستمر و زیربنایی هستیم، گفت: در حال حاضر در زندان کاشمر 600 مددجو هستند که با خانواده‌شان حدود سه هزار جمعیت را در جامعه ترشیز تشکیل می‌دهند که اگر خیران بتوانند هر خانواده زندانی را تا زمانی که فردی در زندان است، تحت حمایت قرار دهند بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.
حجت‌الاسلام میدانی گفت: متأسفانه در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که برخی از خانواده‌های زندانیان نیازمند نان شب خود هستند.


captcha