به گزارش
خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) حجتالاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی روز یکشنبه 10 مرداد ماه در دومین نشست مدیران استانی حوزههای علمیه خواهران در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران، افزود: حوزههای علمیه خواهران در مقابله با آسیبهای اجتماعی یک وظیفه بسیار ویژه و مهمی دارد.
به گفته وی؛ اکنون 150 کانون قرآنی در کنار تمام مدارس فعال است که در مقایسه با تمام مدارس یک سوم کل آن میشود که باید در گسترش این کانونها تلاش بیشتری کرد.
مدیر حوزههای علمیه خواهران گفت: زمینه توسعه حضور خواهران طلبه در فضای مجازی فراهم شده است که ظرفیت بسیار خوبی به شمار میآید و درصددیم تا برای پنج سال آینده بسته آموزشی، محتوایی و نرم افزاریی برای طلاب خواهر تهیه کنیم تا پس از فارغ التحصیلی میدان حضور در فضای مجازی را داشته باشد.
جمشیدی با بیان اینکه فرصت فضای مجازی را نباید دست کم گرفت، گفت: باید دهها شبکه تخصصی را در فضای مجازی ایجاد کرد که البته تمام این کارها نیز نیازمند توجه کافی است ولی تهدیدها و آسیبهای فضای مجازی نباید ما را از حضور در این فضا دور کند.
وی ادامه داد: اکنون 200 کتاب آماده در دست چاپ است که اکنون تنها 50 عدد آنها چاپ شده ولی فضای مجازی دارای چنین محدودیتی نیست.
جمشیدی، آموزش را نخستین امر در سرپرستی حوزههای علمیه خواهران عنوان کرد و افزود: اصول حاکم بر نظام تعلیم و تربیت که شامل مبانی، اصول، اهداف و سیاستهای است توسط شورای سیاستگذاری تصویب و ابلاغ شده و ما نیز مؤظف هستیم بر اساس این مصوبه نظام تعلیم و تربیت حوزههای علمیه خواهران را بازخوانی یا باز طراحی کنیم.این سند یکی از مهمترین سندهای ما است که برای بند بند آن همکاران زحمت کشیدهاند.
وی به نتیجه رسیدن کار آموزشی را فرصت گذاشتن برای این امر بیان کرد و گفت: موفقیتهای خواهران طلبه در المپیادهای علمی مختلف مانند علامه حلی نشان از تلاش خواهران طلبه است.
به گفته وی؛ امسال در قریب به اتفاق جشنوارهای علامه حلی تعداد شرکت کنندگان خواهر از شرکت کنندگان برادر بیشتر بوده است که تعداد حائزین رتبه آنها نیز بیشتر بوده است.
جمشیدی، با تأکید بر بنیه علمی حوزههای علمیه خواهران بر اساس اقتضائات خواهران بیان کرد: به ارزیابی نتایج، تلاشها و دستآوردهای متقابل آن در بحث پذیرش باید توجه کافی داشت و در بحث آموزش باید تمام مسائل را زیر نظر داشت و تنها به صدور دستور العمل و آییننامه اکتفا نشود و به تمام مدارس توجه کافی شود.