آل سعود؛ مانعی برای تحقق حج ابراهیمی
کد خبر: 3529699
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵

آل سعود؛ مانعی برای تحقق حج ابراهیمی

گروه سیاسی: امام جمعه داورزن بیان کرد: کعبه و مسجدالنبی(ص)، مکه و مدینه به‌دست وهابیت، کثیف‌ترین و خبیث‌ترین افراد آل سعود اداره می‌شود که مانع حج ابراهیمی می‌شوند و با حجاج گاهی برخورد‌های تلخ و سنگین و ضد اسلامی دارند، به نحوی که تا مرز کشتن حجاج پیش رفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمودمداحی، امام جمعه شهرستان داورزن، 22 شهریورماه در خطبه‌های نماز عید سعید قربان با اشاره به اینکه برگزاری حج از مهم‌ترین عبادات و مناسک مذهبی است که دارای ابعاد مختلفی از جمله بعد اخلاقی است، عنوان کرد: وجود سه جریان امروزی برای از بین بردن روح حج واقعی از جمله توجه بیش از حد به مادیات و ظواهر دنیوی این سفر معنوی و فلسفه حج را تهدید می‌کند.
وی افزود: حاجی به جای عبادت و مناسک درست حج ابراهیمی، به فکر سوغاتی و خرید برای فروش است، برخی سفر حج را تفریحی تلقی می‌کنند و همواره به فکر تهیه بهترین هتل‌ها، بهترین غذاها، بهترین وسیله‌های سواری و سایر امکانات هستند و بیشتر به ظواهر مادی حج می‌نگرند.
دوستی آل سعود با دشمنان اسلام
امام جمعه داورزن ادامه داد: خطر بزرگ‌تر این است که کعبه و مسجدالنبی(ص)، مکه و مدینه به‌دست وهابیت، کثیف‌ترین و خبیث‌ترین افراد آل سعود اداره می‌شود که مانع حج ابراهیمی می‌شوند و با حجاج گاهی برخورد‌های تلخ و سنگین و ضد اسلامی دارند، به نحوی که تا مرز کشتن حجاج پیش رفته و با اسرائیل و آمریکا، دشمنان جهان اسلام رابطه دوستانه و حسنه برقرار کرده‌اند.
حجت‌الاسلام مداحی با بیان اینکه دنیای اسلام و سازمان کنفرانس اسلامی به ویژه جبهه پایداری مقاومت و جمهوری اسلامی ایران باید هوشیاری و دقت لازم را داشته باشند، عنوان کرد: باید کاری کرد که حرمین شریفین از دست عوامل آمریکا و اسرائیل یعنی آل سعود خارج شود تا مسلمانان جهان با آرامش و امنیت تمام بتوانند حج ابراهیمی را انجام دهند.
وی با اشاره به جنایات آل سعود در سال 1366 و نیز سال گذشته ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر جهان اسلام بتواند بساط حاکمیت آل سعود وهابی را برچیند و تأکید کرد: وزارت امور خارجه باید در سالگرد شهدای مکه و منا گزارش عملکرد خود را در رابطه با مسئله شهدای منا در رسانه‌ها ارائه دهد ولی متأسفانه پرونده حج به بایگانی سپرده شده به نحوی که گویا اتفاقی نیفتاده است.
امام جمعه داورزن تصریح کرد: اگر موضع‌گیری قاطعانه و پر صلابت رهبر معظم انقلاب، امام خامنه‌ای در مسئله شهدای منا نبود، آل سعود شهدا را نیز تحویل نمی‌دادند.
حجت‌الاسلام مداحی  با اشاره به فضایل اعیاد به‌ویژه عید سعید قربان، بیان کرد: مسلمانان در این روز دیدار با سادات، خانواده شهدا، ایثارگران، بسیجیان، پاسداران، جانبازان و جهادگران بی سنگر و صله رحم را فراموش نکنند.
captcha