استکبارستیزی، بزرگ‌ترین معروف عاشورا است
کد خبر: 3534178
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
خطیب جمعه خلیل‌آباد:

استکبارستیزی، بزرگ‌ترین معروف عاشورا است

گروه سیاسی: خطیب جمعه خلیل‌آباد با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم، ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی را از مهم‌ترین اهداف قیام امام حسین(ع) دانست و گفت: استکبارستیزی، بزرگ‌ترین معروف عاشورا به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی ناهیدی، امام‌ جمعه خلیل‌آباد، ظهر امروز نهم مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه امروزه استکبارستیزی حرف اول را در مجامع انسانی جهانی می‌زند، افزود: استکبار در جهت مقاصد شوم خود نابسامانی‌های اجتماعی زیادی را به وجود آورده است.
وی بلای بزرگ بشریت در عصر حاضر را مسئله استکبار دانست و عنوان کرد: باید به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره استکبار و استکبارستیزی عمل کرد.
حجت‌الاسلام ناهیدی با بیان اینکه مسئولان نباید با استکبار کنار بیایند، تأکید کرد: یکی از مطالبات رهبری استکبارستیزی و کوتاه نیامدن در برابر دشمنان اسلام، نظام و انقلاب است.
وی با اشاره اینکه استکبارستیزی برترین امر به‌ معروف و نهی از منکر است، ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی را از مهم‌ترین اهداف قیام امام حسین(ع) دانست و تصریح کرد: استکبارستیزی، بزرگ‌ترین معروف عاشورا به شمار می‌رود.
بی‌اعتمادی به دشمن یکی از مؤلفه‌های جهاد کبیر
خطیب جمعه خلیل‌آباد در ادامه، بی‌اعتمادی به دشمن را یکی از مؤلفه‌های کلیدی موفقیت در جهادکبیر دانست و ابراز کرد: این امر زمانی حاصل می‌شود که به باوری عمومی در بین مردم و مسئولان تبدیل شود.
وی در همین خصوص با اشاره به سفر رئیس‌جمهور کشورمان به سازمان ملل و دیدار با رئیس‌جمهور و نخست وزیران برخی کشورها، افزود: در کمیسیون مشترک مواضع ایران مورد تأیید قرار گرفت و رفتار آمریکا را نیز منطبق با برجام ندانستند.
حجت‌الاسلام ناهیدی با بیان اینکه کشورهای اروپایی در گذشته از رفتار آمریکا حمایت می‌کردند ولی در این سفر و در کمیسیون مشترک، این رفتار آمریکا مورد تأیید قرار نگرفت، عنوان کرد: هدف از مذاکرات در برجام برداشتن تحریم‌ها به صورت یکجا بود که تحقق پیدا نکرد و آمریکا تنها بر روی کاغذ تحریم‌ها را برداشته و در عمل کاری انجام نشده است.
وی دستاوردهای برجام را در حد هیچ دانست و تأکید کرد: ایران به تمام تعهدات خود عمل کرده، اما آمریکا کارشکنی‌های زیادی را انجام داده است و باید از این مسئله در بی‌اعتمادی به آمریکا عبرت بگیریم.
تحکیم و استواری امنیت در گرو تقویت نیروی انتظامی
خطیب جمعه خلیل‌آباد در ادامه با اشاره به ۱۳ مهرماه، روز نیروی انتظامی، عنوان کرد: یکی از پایه‌های  جمهوری اسلامی، تأمین امنیت است که بر عهده نیروی انتظامی گذاشته شده است.
وی تحکیم و استواری امنیت ملی را در گرو تقویت نیروی انتظامی دانست و اظهار کرد: هرگونه تضعیفی که متوجه نیروی انتظامی شود، تأثیر سوء بر امنیت ملی می‌گذارد.
خطیب جمعه خلیل‌آباد با بیان اینکه برخورداری از امینت اجتماعی از آرمان‌های دیرینه بشری است، اظهار کرد: مردم باید نیروی انتظامی را عزیز و محترم بدارند و از آن حمایت کنند و دولت نیز باید در تصحیح تفکر مردم تلاش کند تا تعامل مردم با نیروی انتظامی بیشتر شود.
captcha