پیاده‌روی اربعین حسینی تعظیم به شعائر دینی است
کد خبر: 3546885
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
امام‌جمعه کاشمر:

پیاده‌روی اربعین حسینی تعظیم به شعائر دینی است

گروه سیاست و اقتصاد: امام‌جمعه کاشمر گفت: حرکت مشتاقانه دلدادگان حرم حسینی در اربعین٬ نماد وحدت، همدلی و تعظیم به شعائر دینی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی، امام‌جمعه کاشمر، ظهر امروز ۲۸ آبان ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر با اشاره به‌ قرار گرفتن در آستانه اربعین حسینی، ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و ایام حزن و اندوه بازگشت اهل‌بیت از سفر شام افزود: برنامه پیاده‌روی زائرین کربلا که در سال‌های اخیر اجرا می‌شود پیام‌های بسیاری دارد.
وی با اشاره به اینکه حرکت مشتاقانه دلدادگان حرم حسینی نماد وحدت و همدلی و تعظیم شعائر دینی است٬ حضور میلیونی شیعیان را نشانه عظمت این حرکت دانست و گفت: این اجتماع عظیم حجت و نشانه‌ای از سوی خدا بر حقانیت و مظلومیت امام حسین(ع) است.
طباطبایی پیام دیگر حضور مسلمانان اعم از شیعه و سنی را به‌جز نشان وحدت و همدلی، نه گفتن به سیاست‌های غلط آمریکا در تشویق گروهک‌های تکفیری و داعش و سلفی‌سازی برای ضربه زدن به مسلمانان دانست و افزود: به‌رغم اینکه دشمن و دشمنان می‌خواستند این چراغ را خاموش کنند اما می‌بینیم امروز میلیون‌ها عاشق٬ دور شمع وجود این امام پیاده به‌قصد زیارت تربتش رهسپار کربلا می‌شوند.
مسائل اقتصادی با امور عقیدتی و فرهنگی گره خورده‌اند
خطیب جمعه کاشمر در ادامه با تأکید بر اینکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری باید زمینه بیداری بیشتر ملت فراهم شود٬ به دیدار رهبر معظم انقلاب با مردم اصفهان اشاره کرد و گفت: ملت انقلابی و بیدار ما باید به نکات بیان شده از سوی معظم له توجه داشته باشند.
وی با تأکید بر لزوم بصیرت سیاسی ملت ایران گفت: باید همه ما در خصوص فراهم آوردن زمینه اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم زیرا این امر شعار نیست و باید در زندگی ما وارد و همه امورمان بر اساس آن تنظیم شود.
حجت‌الاسلام طباطبایی اظهار کرد: ملت آزاده‌ای که از تهدیدات دشمن باکی ندارد و در برابر فشارهای اقتصادی دشمن از پا نمی‌افتد باید اقتصاد مقاومتی که خودکفایی در تولید و صرفه‌جویی و خود اتکایی و چشم طمع برداشتن از اروپا و آمریکاست را سرلوحه کار خود قرار دهد.
وی با اشاره به اینکه در نظام اسلامی ما مسائل اقتصادی با امور عقیدتی و فرهنگی با هم گره خورده‌اند و ما به خاطر اعتقادمان به نظام اسلامی٬ سختی‌ها را تحمل می‌کنیم، گفت: با وجود نعمت ولی‌فقیه برای ملت نباید دو دستگی در جامعه ایجاد شود و در صحنه آزمایش انتخابات باید سخنان رهبری را برای سعادت ملت حجت قرار دهیم.
طباطبایی با بیان اینکه آن‌ها که می‌خواهند ملت را به اروپا و آمریکا وصل کنند کار خوبی نمی‌کنند بلکه باید بصیرت سیاسی داشته باشیم، اظهار کرد: عده‌ای از نخبگان و سیاسیون نباید مجذوب بیگانگانی شوند که خود گرفتار بدبختی  و فروپاشی هستند.
وی با تأکید براینکه نمی‌توانیم به این کشورها اعتماد کنیم و باید با بصیرت سیاسی روی پای خود بایستیم، به سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند در 37 سال گذشته که هر دو حزب آمریکا بر سرکار بوده‌اند هیچ خیری از آن‌ها ندیدم بلکه شر آن‌ها به ملت ما رسیده است٬ اشاره کرد و  گفت: امیدواریم سران آمریکا سر عقل بیایند و از دشمنی با ملت و نظام ایران دست بردارند.
خانواده‌ها به تربیت فرزندان به عنوان امانت‌های الهی توجه کنند
در ادامه امام‌جمعه کاشمر با توصیه به رعایت تقوای الهی و با اشاره به‌ضرورت تربیت اسلامی در خانواده اظهار کرد: باید خانواده‌ها به تربیت فرزندان به‌عنوان امانت‌های الهی توجه داشته باشند.
حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی تکلیف مهم خانواده‌ها را تربیت صحیح فرزندان دانست و گفت: باید از خشونت و تنبیه کودکان و خردسالان پرهیز شود زیرا این نوع رفتارها به لحاظ روحی و روانی با اصول تربیت صحیح منافات دارد.
وی با اشاره به این سخن پیامبر که فرمودند؛ به هنگام خشم و عصبانیت به تربیت کودک نپردازید، افزود: این کار نه‌تنها کودک را تربیت نمی‌کند بلکه آثار سویی در آینده فرزندان خواهد داشت.
امام جمعه کاشمر گفت: در تربیت کودکان توصیه شده آنان را به انجام کارهای خوب تشویق کنیم و از سنین کودکی آن‌ها را با آداب دینی و شعائر اسلامی آشنا سازیم.
وی با اشاره به مسئولیت‎های پدر و مادر در خصوص تربیت اسلامی فرزندان اظهار کرد: باید به فرزندان اجازه صحبت کردن بدهیم و با بها دادن به آنان از پرخاشگری آن‌ها و مشکلات روحی‌شان در آینده جلوگیری کنیم.
طباطبایی با بیان اینکه وظیفه پدر و مادر فقط تأمین خوراک و پوشاک و مایحتاج اولیه نیست بلکه باید والدین به نیازهای روحی و روانی و عاطفی فرزندان خود توجه کنند، بر لزوم توجه به فرزندان و نیازهای روحی و روانی آن‌ها تأکید کرد و گفت: مسلمان واقعی از دیدگاه قرآن نسبت به فرزندان کسی است که دغدغه تربیت فرزندان را داشته باشد.
وی با تأکید بر لزوم پرهیز خانواده‌ها در زمینهٔ استفاده از ماهواره گفت: دشمنان عمداً برای نابودی ارزش‌ها و از هم پاشیدن بنیان خانواده در نظام اسلامی از این ابزار سوء استفاده کرده و خانواده‌های ما را در آتش بی‌عفتی می‌اندازند لذا باید هوشیار باشیم.
captcha