تدفین آیت‌الله واعظ‌زاده خراسانی در حرم رضوی
کد خبر: 3554977
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰

تدفین آیت‌الله واعظ‌زاده خراسانی در حرم رضوی

گروه معارف: مراسم تشییع آیت‌الله محمد واعظ‌زاده خراسانی امروز از مهدیه مشهد آغاز و پیکر آن مرحوم در حرم رضوی به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله واعظ زاده خراسانی، امروز دوشنبه 29 آذر از مهدیه مشهد با حضور شاگردان، اساتید و برخی از مسئولان استانی و کشوری آغاز شد.
مراسم تدفین آیت‌الله واعظ‌زاده خراسانی برگزار شد
سپس پیکر آن مرحوم بر دوش مردم تا حرم رضوی انتقال داده شد و آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برپیکر این عالم فقید نماز خواند.
پیکر مرحوم آیت‌الله واعظ زاده خراسانی با حضور مشتاقان و علاقه‌مندان وی و مسئولان، در رواق دارالعباده حرم امام رضا(ع) به خاک سپرده شد.
مراسم تدفین آیت‌الله واعظ‌زاده خراسانی برگزار شد
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی واعظ موسوی از کارشناسان علوم دینی که در مراسم تشییع آیت‌الله واعظ زاده خراسانی شرکت کرده بود، گفت: تاریخچه زندگی این عالم بزرگوار نشان دهنده حضور و دغدغه دینی او برای جامعه اسلامی است، این مرحوم از شاهدان کشتار حادثه مسجد گوهرشاد بود، در دوران قبل از انقلاب ادامه دهنده راه علمای مبارزی که بود که به دست عمال به شهادت رسیدند و پس از انقلاب، از یاوران واقعی نهضت امام خمینی(ره) بود.
یادآور می‌شود، محمد واعظ‌‌زاده خراسانی، مؤسس دانشگاه مذاهب اسلامی و نخستین دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، بامداد یکشنبه ۲۸ آذرماه به دلیل بیماری و کهولت سن، دار فانی را وداع گفت.
captcha