برگزاری مرحله مقدماتی دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم خراسان رضوی
کد خبر: 3580741
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
از روز گذشته آغاز شده است؛

برگزاری مرحله مقدماتی دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم خراسان رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول طرح تربیت حافظان قرآن کریم اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ابراز کرد: مرحله مقدماتی دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم خراسان رضوی از روز گذشته، 14 اسفندماه در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) مشهد در حال برگزاری است.

جعفر حسینی، مسئول طرح تربیت حافظان قرآن کریم اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: مرحله مقدماتی دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم خراسان رضوی با هدف ارتقاء سطح محفوظات و کسب مهارت‌های کلاس‌داری با حضور 43 نفر از مربیان طرح ملی حفظ استان به مدت سه روز در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) مشهد در حال برگزاری است.
وی افزود: در سال‌های گذشته این دوره در شهرستان قم برگزار می‌شد، اما با توجه اهمیت گذراندن این دوره و نظر به اینکه برخی مربیان با حضور در این دوره مشکل داشتند، تصمیم بر آن شد تا این دوره در مشهد برگزار شود.
حسینی ادامه داد: تعداد 13 نفر از مربیان مشهدی و 30 مربی دیگر از شهرستان‌ها از جمله جغتای، رشت‌خوار، داورزن، گناباد، سبزوار، تربت‌جام، تایباد، بردسکن، نیشابور، قوچان و کاشمر در این دوره حضور دارند که محفوظاتشان از سه جزء به بالاست.
مسئول طرح تربیت حافظان قرآن کریم اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اینکه برای این دوره اساتید جهت تدریس از قم دعوت شده‌اند، بیان کرد: در این دوره، شیوه‌های حفظ و تثبیت محفوظات، مهارت کلاس‌داری و شیوه‌های جذب قرآن آموزان تدریس می‌شود، همچنین کارگاه‌های آموزشی جهت ارتقاء سطح مربیان برگزار خواهد شد.
حسینی در ادامه گفت: پذیرش مربیان برای حضور در این دوره آموزشی روز جمعه، 13 اسفندماه صورت گرفته و کلاس‌ها نیز از شنبه، چهاردهم آغاز شده است و تا دوشنبه، 16 اسفندماه ادامه دارد که اختتامیه نیز سه‌شنبه هفدهم برگزار می‌شود.
مسئول طرح تربیت حافظان قرآن کریم اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی عنوان کرد: برگزاری محفل انس با قرآن کریم و تشرف مربیان جهت زیارت به حرم امام رضا(ع) نیز از دیگر برنامه‌های جانبی این دوره به شمار می‌رود.
captcha