تأکید ائمه معصومین(ع) در خصوص حفظ منابع طبیعی
کد خبر: 3581712
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
حجت الاسلام رستمی:

تأکید ائمه معصومین(ع) در خصوص حفظ منابع طبیعی

گروه سلامت: نماینده ولی فقیه در دانشگاه شریف ضمن گرامیداشت روز درختکاری با تاکید بر حفظ و نگهداری از درخت در دین مبین اسلام گفت: احادیث فراوانی در خصوص توجه به درخت و حفظ آن وجود دارد و در این مورد امامان(ع) و ائمه معصومین در خصوص حفظ منابع طبیعی و تاثیر درختان بر سلامت روح و روان همواره تاکید فراوان داشته اند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران مراسم درختکاری در دانشگاه شریف و با حضور اساتید، مسئولین و نماینده ولی فقیه دانشگاه و همچنین معاون توسعه و پایش مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین رستمی نماینده ولی فقیه ضمن گرامیداشت روز درختکاری با تاکید بر حفظ و نگهداری از درخت در دین مبین اسلام گفت: احادیث فراوانی در خصوص توجه به درخت و حفظ آن وجود دارد و در این مورد امامان(ع) و ائمه معصومین در خصوص حفظ منابع طبیعی و تاثیر درختان بر سلامت روح و روان همواره تاکید فراوان داشته اند.
وی در ادامه خاطر نشان ساخت: نقشی که باغبانان در حفظ و نگهداری فضای سبز و درختان دارند بی بدیل است چرا که عدم حضور آن ها حتی به مدت کوتاه نیز می تواند در نگهداری و حفاظت از درختان و فضاهای سبز اختلال ایجاد کند.
لازم به ذکر است در ادامه مراسم از دو باغبان نمونه که در طول سال ها فعالیت خدمات ارزشمندی را در خصوص حفظ و نگهداری درختان ارائه کردند نیز قدردانی شد.
امیر حسن جعفری ورامینی معاون توسعه و پایش مرکز مدیریت محیط زیست در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت حضور درختان در طبیعت و نقش آن ها در سلامت انسان و محیط زیست به پیمان نامه دوستی با درختان نیز اشاره کرد.
متن پیمان نامه دوستی با درخت: من از امروز پیمان می بندم تا نسبت به درختان مهربان باشم و مهربانی به درختان را به خانواده و دوستانم پیشنهاد خواهم کرد، من جوانمردی و بخشیدن را از درخت می آموزم چرا که او سایه خود را از هیزم شکن نیز دریغ نمی کند، من هر روز کاری هرچند کوچک برای پیمان خود انجام خواهم داد، ای خالق مهربان من، خود را تقدیم تو می دارم، از اسارت نفس رهایم کن تا انجام اراده ات را بهتر توانم.
captcha