پیشبرد نظام اسلامی در همه عرصه‌ها با روحیه و منش انقلابی‌گری محقق شده است
کد خبر: 3635537
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱

پیشبرد نظام اسلامی در همه عرصه‌ها با روحیه و منش انقلابی‌گری محقق شده است

گروه سیاست و اقتصاد: وزیر کشور با بیان اینکه ما در شرایط مختلف و براساس مقتضیات زمان، راهبردهای انقلابی داشته و داریم، گفت: ما امروز هم با حفظ اصول، تاکتیک‌ها و شیوه‌های مناسبی را برای پیشبرد نظام اتخاذ می‌کنیم که این خود عین انقلابی‌گری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور که به مشهد سفر کرده است، امروز ششم شهریورماه طی نشست صمیمی با خانواده معظم شاهد و نخبگان خراسان رضوی دیدار کرد.
وی در این نشست با بیان اینکه هر چه داریم از انقلاب و شهدا است و امروز برای پیشبرد همه موضوعات و مسائل نیازمند استفاده از این موضع تعیین‌کننده و خطیر در همه موضوعات هستیم تا مبتنی بر آن اقدام کنیم، ابراز کرد: در همه امور کشور این موضع و نحوه برخورد با مسائل را این تفکر تعیین می کند و راهبردی است.
رحمانی‌فضلی ادامه داد: همانگونه که غرب با دیدگاه لیبرالیستی به مسائل نگاه می کند و برای آن راه‌حل ارائه می دهد حتی سوسیالیست هم این‌گونه و براساس دیدگاه خود به دنبال حل موضوعات است لذا اگر ما بخواهیم از یک منظر روشن و تعیین کننده حرکت کنیم باید انقلاب اسلامی را که برگرفته از تفکرات اسلامی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه اعتقادات دینی موضع حرکت ماست، که امام(ره) برای ما به ارث گذاشته و شهدا نیز پیروان اصیل و خالص این راه هستند، گفت: در واقع امام(ره) مردم را پشتوانه اصلی این انقلاب و نظام می‌دانستند.
وزیر کشور در ادامه با طرح این سوال که آیا انقلاب فقط برای زمان خاصی بوده است؟ ابراز کرد: ما ادعا داریم که انقلاب در همه زمان ها و شرایط می تواند برای ما راه حل داشته باشد.
وی گفت: از همین رو اگر اعتقاد داریم که انقلاب برای همه شرایط با همان اصول و تفکرات خودش راه حل دارد و نیازهای ما را متناسب با مقتضیات زمان پاسخگو است این خود یک نگاه برای حرکت است.
رحمانی‌فضلی تصریح کرد: قبل از انقلاب وضعیت ما این گونه بود که به وابستگی خود افتخار می کردیم، ژاندارم منطقه بودیم و مردم در همه عرصه ها نادیده گرفته می شدند، لذا به همان دلیلی که انقلاب را برای سرکوب سلطه قبول کردیم، باید راهبرد انقلاب را برای پیشبرد و توسعه اهداف نظام هم بپذیریم.
وی گفت: انقلاب یعنی ایمان به هدف، به مردم و مشارکت واقعی آنها، یعنی دشمن‌ستیزی و استفاده از همه توانمندی مردم. لذا باید در همه شرایط انقلابی باشیم و اصول آن در همه مسیرهای ما حاکم باشد و در غیر آن باید به دنبال آنچه که به ما تحمیل می شود، برویم.
وزیر کشور اظهار کرد: ما معتقدیم که ریشه های عمیق علمی و فرهنگی داریم و توانسته‌ایم در طول تاریخ خلق حماسه ها انجام دهیم و در حوزه‌های تمدنی درخشیده‌ایم و به مردم کشورمان معتقد هستیم از همین رو باید در مسیر حرکت رو به جلو و اداره کشور به روش های خودمان عمل کنیم.
پیشبرد نظام اسلامی در همه عرصه‌ها با روحیه و منش انقلابی‌گری محقق شده است
رحمانی‌فضلی گفت: رهبر معظم انقلاب به عنوان هدایتگر جریان انقلاب و حمایتگر اعتقادات دینی عمل می کنند لذا ما هم از اصول و ارزش های انقلاب در حوزه‌های مختلف حمایت خواهیم کرد.
وی ادامه داد: ما امروز هم در شرایط مختلف و مقتضیات زمان، راهبردهای انقلابی داشته و با حفظ اصول، تاکتیک‌ها و شیوه های مناسبی را برای پیشبرد نظام اتخاذ می‌کنیم که این خود، انقلابی‌گری است.
وزیر کشور اضافه کرد: البته آنچه در رسانه های خارجی مطرح می شود این است که می خواهند به دیگران این باور را القا کنند که انقلاب؛ یعنی تندی ، افراطی‌گری و هرج و مرج، به‌گونه‌ای که مطرح می کنند انقلاب، آزادی‌‌ها را سلب خواهد کرد و بنابراین در برابر انقلاب قرار می‌گیرند.
وی عنوان کرد: این دیدگاه در حالی مطرح می شود که انقلاب؛ یعنی صلح، همگرایی، آزادی  و همدلی. لذا آنچه که باعث موفقیت انقلاب شده است ایمان مردم به خداوند، به راه و امامشان، به توانمندی‌هایشان و داشتن انسجام و وحدت و هم‌دلی و تلاش بوده است چون این مردم هر آنچه را که داشتند در سفر انقلاب قرار دادند.
رحمانی‌فضلی با بیان اینکه اعتقاد مردم ما به انقلاب، از یک عقبه دینی برخوردار است، تصریح کرد: چگونه می شود که عده‌ای انقلاب را فصل می دانند؟ این خیانت است لذا ما باید برای رشد این انقلاب و افزایش درجات آن تلاش کنیم.
وی عنوان کرد: امام در بحث انقلاب مردم را تقسیم نکردند و همه را ملت مسلمان خطاب می کردند و به توانمندی آنان اعتقاد داشتند که همین عامل سبب حضور همه آحاد مردم و به ویژه جوانان و استفاده از توانمندی و سکان‌داری آنها در اداره انقلاب شد.
وزیر کشور افزود: بعد از جنگ نیز با اراده همین جوانان که هیچ در اختیار نداشتند آبادانی و امنیت آرام آرام بر کشور حاکم شد و انقلاب به جوانان ما خودباوری داد بدین شکل کار پیش رفت.
رحمانی‌فضلی ابراز کرد: ما نیز امروز باید به جوانانمان اعتماد کنیم و با آنان مشورت داشته و به این قشر پر و بال دهیم تا مشکلات و چالش هایی که در کشور با آن مواجه هستیم از جمله تحریم، مشکلات اقتصادی و آمریکا به عنوان دشمن اصلی که در تعهدات خود کارشکنی می‌کند،‌رفع شود.
وی گفت: با وجود جنگ و لشکرکشی‌های صورت گرفته ناشی از جهل و وجود شرایط ناامنی در منطقه، وضعیت کشور ما مناسب و امن است و از همین رو باید بابصیرت و وحدت پای انقلاب بایستیم و از آن دفاع کنیم.
رحمانی‌فضلی تصریح کرد: 39 سال از انقلاب می گذرد و نهال انقلاب اکنون تنومند شده، در وجود ما ریشه کرده است و ما اکنون بیشترین رشد را در عرصه های علمی، نظامی و ... داشتیم و نیازمند آن هستیم که گام های بلندی را در دیگر عرصه‌ها از جمله صنعت، تجارت و مسائل اجتماعی بیش از پیش برداریم.  
وزیر کشور ادامه داد: ما اقتداری را که به دست آورده‌ایم با هیچ چیز عوض نمی کنیم و امروز  همه ملت های آزادی‌خواه دنیا به خصوص مسلمانان منطقه چشم امیدشان به ملت ایران است به‌گوه‌ای که ما در مناطق جنگی منطقه حمایت مستشاری و نظامی داریم و در برابر زورگویان ایستاده‌ایم.
رحمانی فضلی عنوان کرد: ما به فکر و اندیشه انقلاب و رهبری خودمان افتخار می کنیم و ملت منفعلی نیستیم و با حمایت مردم 100 سال پیش مشروطه را پایه‌گذاری کرده ایم و بعد از انقلاب نیز حرکت مبتنی بر استقلال ما دیگر دچار استبداد نخواهد شد.
وی اضافه کرد: البته در حال حاضر مشکلاتی در کشور وجود دارد و ما آنها را نادیده نمی‌گیریم از جمله اینکه باید در حوزه اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب مطرح و بر آن تاکید کردند متمرکز شده و برای اشتغال اقدام کنیم که همه این‌ امور از طریق راه امام(ره) محقق می شود، زیرا اقتصاد مقاومتی باید مبتنی بر انقلاب اسلامی باشد.
رحمانی‌فضلی در تعریف انقلاب اضافه کرد: انقلاب یعنی تغییر، تحول، نوآوری، جسارت، شکستن برای رشد و تغییر، از همین رو ما باید تغییر و تحول را شروع کنیم و برای آن هم نیازمند مشارکت مردم هستیم و باید به این مشارکت هم ایمان داشته باشیم و در کنار آن انتقادها را هم پذیرا باشیم.
وی اضافه کرد: در شرایط کنونی که توجه و تاکید رهبر معظم انقلاب و خواست مردم بر اصل اقتصاد مقاومتی است باید همه توجه خود را متوجه تولید کنیم و از سرمایه گذاری ها، تولید، تجارت و کارگر حمایت جدی صورت گیرد که همه این‌ها باید مبتنی بر روش ها و اصول انقلاب و حاکم بودن روح انقلاب بر رفتارمان باشد.
وزیر کشور تصریح کرد: در زمینه NGO ها، در دولت یازدهم 7 هزار مجوز جدید صادر شده است البته حرکت اصلی با خود مردم است و در این زمینه دولت تنها بسترسازی کرده و موانع را برطرف می کند.
وی گفت: همچنین در حوزه های اجتماعی باید گفت که آسیب های این حوزه بدون حضور مردم حل نمی‌شود و این مشکلات همه جامعه را تهدید می‌کند، لذا حرکت و کوشش باید از درون خود مردم باشد.
رحمانی‌فضلی گفت: در حوزه امنیت نیز اگر ادعا می کنیم که در منطقه امنی زندگی می کنیم و ایران کشور امن منطقه است، این امر هم وامدار حضور و مشارکت خود مردم در کنار تلاش نیروهای امنیتی و نظامی است زیرا امنیت پایدار مبتنی بر خواست مردم است.
وی در پایان اضافه کرد: لذا در همه حوزه ها به ویژه سیاسی و اقتصادی باید مردم مشارکت داشته باشند و این امر هم نیازمند افزایش ارتباط مستقیم با مردم و کسب رضایت آنها با رفع مشکلاتشان است که هر چه میزان رضایت مردمی از دولت و نظام افزایش یابد مشارکت آنها نیز افزایش پیدا خواهد کرد البته مردم به خاطر اعتقادات دینی  به این نظام اسلامی همیشه در عرصه حضور داشتند اما تکلیف ما برای مردم ایجاد رضایتمندی بیشتر و رفتار صادقانه‌تر است.
گفتنی است، در این نشست سیدجواد حسینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی به ارائه توضیحاتی در مورد وضعیت استان در ابعاد و شاخص‌های امنیتی، اجتماعی و ... پرداخت.
یادآور می‌شود، همچنین رئیس شورای شهر مشهد،  نمایندگان تشکل‌های جوان و مردمی استان، خواهر شهید محمود کاوه، نماینده خانه احزاب و ... نیز به صحبت و ایراد نظرات و خواسته‌های خود پرداختند. 
captcha