ارسال بیش از 1600 اثر به جشنواره داستان‌نویسی و خاطره طلاب
کد خبر: 3640232
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸

ارسال بیش از 1600 اثر به جشنواره داستان‌نویسی و خاطره طلاب

گروه حوزه‌های علمیه: دبیر جشنواره داستان‌نویسی و خاطره طلاب از ارسال بیش از هزار و 600 اثر به این جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین بطحایی، دبیر جشنواره داستان و خاطره نویسی اشراق ویژه طلاب حوزه‌های علمیه امروز 19 شهریورماه در نشستی خبری گفت: ابتدا قرار بود مراسم اختتامیه این جشنواره به عنوان دومین جشنواره خاطره و داستان‌نویسی اردیبهشت ماه برگزار شود.

وی افزود: با توجه به استقبال بسیار زیاد طلاب فراخوان تا 20 تیرماه تمدید شد و مراسم اختتامیه نیز روز 22 شهریور ماه در سالن غدیر مرکز همایشات بین‌المللی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد.

بطحایی با اشاره به همکاری نهادهایی مانند سازمان تبلیغات، عقیدتی سیاسی سپاه و المصطفی در برپایی این جشنواره تصریح کرد: بیش از 200 اثر از 27 ملیت به این جشنواره رسیده است و پوستر نیز به زان های عربی، اسپانیولی و ... ترجمه شده بود.

وی افزود: در زمینه خاطره نویسی تصور نمی‌کردیم که تعداد آثار به 400 برسد اما بیش از هزار و 600 اثر در دو بخش به جشنواره ارسال شده است.

دبیر جشنواره داستان و خاطره‌نویسی بیان کرد: 161 داستان کوتاه، 25 سفرنامه، 19 رمان و 68 اثر صوتی به این جشنواره رسیده است و نفرات برتر در مراسم اختتامیه که ساعت 17 روز 22 شهریورماه برگزار می شود تجلیل خواهند شد.

بطحایی ادامه داد: حج اسلام زائری، سرلک و صالحی خوانساری سخنرانان این مراسم هستند و دو کتاب برگزیده از جمله خاطرات تبلیغی نیز رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ شفاهی قوی در حوزه وجود دارد ولی کمتر مورد استفاده قرار گرفته است، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ما این است که در مدارس و حوزه‌های علمیه شب‌های خاطره را برگزار کنیم تا این فرهنگ شفاهی تقویت شود. 

captcha