انتشار «المعجم في فقه لغة القرآن» تا 60 جلد
کد خبر: 3647493
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰

انتشار «المعجم في فقه لغة القرآن» تا 60 جلد

گروه شهرستان‌ها: مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی اظهار کرد: تاکنون 33 جلد از مجموعه فاخر و ارزشمند قرآنی «المعجم في فقه لغة القرآن » توسط محققان این بنیاد نوشته شده که پیش بینی می‌شود، تهیه و انتشار آن تا 60 جلد ادامه داشته باشد.

حجت‌الاسلام مهدی شریعتی تبار، مدیرعامل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی با بیاناینکه این بنیاد از سال 1363 توسط مرحوم آیت‌الله عباس واعظ طبسی، تولیت وقت آستان قدس رضوی تاسیس شد، تصریح کرد: تا کنون سه هزار جلد کتاب در دو هزار عنوان با تیراژ 14 میلیون جلد در این مجموعه منتشر شده است.
وی با بیان اینکه در این بنیاد محققان در گروههای مختلفی از جمله معارف اسلامی، معارف قرآنی، اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و سیره رضوی در حال فعالیت هستند، ادامه داد: از بخش‌های فعال بنیاد، بخش معارف قرآنی است که از آثار فاخر و برجسته آن انتشار «المعجم فی فقه لغة القرآن» در 33 جلد است؛ پیش بینی می‌شود انتشار آن تا 60 جلد ادامه داشته باشد.
حجت‌الاسلام شریعتی تبار با اشاره به تصحیح و احیاء تفسیر ابوالفتوح رازی است که به زبان فارسی نوشته شده است، افزود: کتاب دیگری در زمینه قرآن بر اساس تحقیق محققان این بنیاد گردآوری شده که تا کنون 10 جلد از آن درباره موضوعات قرآنی از دیدگاه علمای اهل سنت و شیعه منتشر شده است.
وی اضافه کرد: یک جلد از این مجموعه قرآنی با موضوع مصونیت قرآن از تحریف نوشته شده که درباره نظریات علمای اهل سنت و شیعه درباره این موضوع است.
وی با اشاره به اینکه در کنار گروه قرآنی، گروههای تحقیقی دیگری در حال فعالیت هستند، گفت: از جمله این موضوعات تحقیقی می‌توان به تحقیق محققان حوزه و دانشگاه در زمینه‌های اخلاق و تربیت اسلامی، تمدن اسلامی، فقه و اصول، فلسفه و کلام، هنر، اقتصاد، وقف و کودکان اشاره کرد.
captcha