همراهی کسب روزی حلال با جلسه‌داری قرآن
کد خبر: 3693877
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸

همراهی کسب روزی حلال با جلسه‌داری قرآن

گروه شهرستان‌ها- در ادامه تهیه گزارش از جلسات قرآن سبزوار به سراغ یکی از پیشکسوتان قرآن رفتیم، فردی که در یک فروشگاه لوازم خانگی مشغول به کار است و در فرصت‌های اضافه‌ای که دارد، از کلام خدا بهره جسته و مشغول تلاوت قرآن می‌شود.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، در ادامه تهیه گزارش از جلسات قرآن سبزوار به سراغ یکی از پیشکسوتان قرآن رفتیم، فردی که در یک فروشگاه لوازم خانگی مشغول به کار است و در فرصت‌های اضافه‌ای که دارد، از کلام خدا بهره جسته و مشغول تلاوت قرآن می‌شود.
وی از مدرسانی است که در جلسات مختلف قرآنی از گذشته تا به امروز از جمله جلسات قرآنی مسجد افتخاری، مسجد کلاه فرنگی و مسجد جامع شرکت داشته‌ و راه پدرش را که او نیز از بزرگان قرآنی و از بنیانگذاران جلسات قرآنی سبزوار است، ادامه داده است.
علی اندیشمند،‌ پیشکسوت قرآنی سبزوار در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا اظهار کرد: از کودکی عاشق قرآن بوده و در حال حاضر به غیر از تلاوت قرآن در منزل و مغازه‌ام، در جلسات قرآن مختلفی در سبزوار شرکت دارم.
وی با اشاره به اینکه در برخی از جلسات قرآنی به عنوان معلم جلسه و برای رفع اشکالات قاریان به آن‌ها کمک می‌کند، افزود: قرآن را در مکتب‌خانه یاد گرفته‌ام و بعدها در یادگیری تجوید، شاگرد استاد محمودی و استاد بابایی از پیشکسوتان قدیم قرآنی سبزوار شدم.

بدون قرآن هیچ هستم/ کاری نکنیم که قرآن از ما شاکی شود
وی که مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز است، با اشاره به بیان تفسیر در جلسات قرآن، ابراز کرد: گاهی تفسیر آیاتی که اطلاعات بیشتری از آن داریم را برای حاضران درجلسه بیان می‌کنیم. البته در این جلسات، به‌دلیل حضور بزرگ‌ترها و عدم استفاده از صوت و لحن در قرائت قرآن، معمولا جوان‌ترها کمتر حضور دارند و بیشتر این افراد در جلسات قرآنی جوانان که اغلب به آموزش صوت و لحن می‌پردازند، شرکت می‌کنند.
اندیشمند با بیان اینکه تمام زندگی‌ام از قرآن و به برکت قرآن است و بدون قرآن هیچ هستم، اظهار کرد: برخی با قرآن به نحوی برخورد می‌کنند که استفاده مادی از آن ببرند ولی باید به یاد داشته باشیم کاری نکنیم که روزی قرآن از ما شاکی شود.
وی که پیش نمازی مسجد صاحب‌الزمان(ع) را در پاساژ کاشفی بر عهده دارد، با انتقاد از برخی قاریان قرآن که به سمت پول و ثروت رفتند و هدفشان را مادیات دنیوی قرار دادند، گفت: باید تلاوت قرآن به نحوی انجام شود که در صورت پرداخت نشدن وجهی احساس پشیمانی از تلاوت نداشته باشد و نگرانی در ابتدای راه برای رفتن یا نرفتنش برای تلاوت کلام‌الله مجید ایجاد نکند.

اندیشمند با تاکید بر اینکه ارزش قرآن به مادیات نیست، بیان کرد: انتظاری که مردم و جامعه از قرآنیان دارند، فراتر از یک نگاه معمولی و یک انتظار ساده است؛ مردم برای قاریان و حافظان قرآن اعتبار ویژه و جایگاه خاصی قائل هستند و در نتیجه در خرید و فروش و در ازدواج و در زندگی به آن‌ها اعتبار و اعتماد خاصی می‌دهند از همین رو این افراد باید خیلی بیشتر در زندگی دقت داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه در اوقات فراغت با قرآن مأنوسم و هر روز صبح سوره یاسین را به دلیل علاقه‌ای که دارم، یک یا دو مرتبه تلاوت می‌کنم، افزود: در مغازه نیز گاهی اوقات که فرصتی پیدا می‌کنم به تلاوت قرآن مشغول هستم و از قرائت آن در کنار کسب و کارم، لذت می‌برم.

لالایی قرآنی/ غذای دل انسان نماز و قرآن است
این مدرس قرآن اضافه کرد: از چهار سالگی به نماز خواندن مشغول بودم و هر وقت مادرم می‌خواست برایم لالایی بخواند، سوره حمد و اشعار اصول دین و فروع دین را قرائت می‌کرد، ولی امروزه متأسفانه شاهد هستیم بسیاری از مادران به دلایل مختلفی سعی می‌کنند با آهنگ و موسیقی کودکانشان را بخوابانند و بعد از مدتی گلایه می‌کنند چرا فرزند من اینگونه تربیت شده است.
این مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با تاکید بر اینکه غذای دل انسان، قرآن و نماز است، گفت: تا انسان غذا نخورد، تن و جسمش سالم نمی‌ماند و دل انسان تا زمانی که با خدا انس و الفت نداشته باشد و از کلام وحی بی‌بهره باشد، مریض خواهد بود.
وی اظهار کرد: اگر انسان با کلام وحی و محبت اهل بیت عصمت عصمت و طهارت(ع) انس و الفت داشته باشد و به آن عمل کند هیچ وقت در زندگی گمراه نخواهد شد.

اندیشمند با اشاره به سبک تلاوت خود، تصریح کرد: سبکی که برای تلاوت انتخاب کرده بودم به سبک استاد عبدالباسط نزدیک بود و گاهی اوقات با سبک یکی از اساتید قرآنی شروع می‌کردم و در سبک دیگری به پایان می‌رساندم. البته این را بگویم که در زمان ما بیشتر به تجوید قرآن اهمیت می‌دادند نه سبک تلاوت.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دلبری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۱ - ۲۰:۵۵
0
0
هزاران آفرین بر چنین انسانهای با خدا و قرآن دوست
captcha